Wednesday, September 05, 2012

Baling Kasut Pada Anwar dan Mahfuz, Bukannya Masjid !


4 September 2012
anwar baling kasut

Pada 2 Ogos baru-baru ini, Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim telah datang ke Kedah bagi menyampaikan “amanat terakhir”nya sebelum bersara dari politik dan bertukar profesyen sebagai guru selepas PRU ke-13 nanti.

Pada waktu maghrib di hari itu, Anwar telah di bawa ke Masjid Al-Husin di Seberang Pumpong, Alor Setar untuk bersolat di situ dan kemudiaannya menyampaikan “tazkirah” kepada jemaah yang hadir bersamanya.
Ketika “lelaki Y” itu sedang memberi tazkirah, muncul satu kumpulan pemuda yang menyerang majlis tazkirah yang diadakan di dalam masjid berkenaan dan meminta agar “papa Nurul Izzah” yang “hebat” itu berhenti dari menyesatkan ahli qariah masjid.

Bagaimanapun, Anwar berdegil dan terus menyampaikan tazkirahnya di dalam masjid sambil dikawal selia oleh balacinya, Naib Presiden PAS yang paling bodoh dalam sejarah, Mahfuz Omar.

Akibat kedegilan Anwar itu, kumpulan tersebut bertindak membaling kasut ke arah Anwar dan Mahfuz sehingga menyebabkan Ketua Umum PKR itu terpaksa menghentikan tazkirahnya serta-merta selepas itu.
Setelah Anwar berhenti, kumpulan pemuda tersebut beredar dari masjid berkenaan dalam suasana aman dan baik.

Mungkin berang dengan tindakan kumpulan tersebut, Mahfuz marah-marah dan menuduh kumpulan anak-anak muda itu “tidak menghormati majlis agama” dengan “menyerang masjid” berkenaan.

Peliknya, Mahfuz dengan yakin dan tanpa berfikir dengan akal yang waras memberitahu bahawa imam masjid itu telah memberikan kebenarang kepada Mazfuz untuk menyampaikan tazkirah di masjid berkenaan.
Saya ingin bertanya kepada Mahfuz Omar, apakah Anwar Ibrahim telah diiktiraf dan diberikan tauliah oleh Majlis Agama Islam Negeri Kedah untuk menyampaikan tazkirah agama di dalam masjid yang terletak di bawah bidang kuasa jabatan berkenaan?

Rasanya, tiada sebuah negeri pun di dalam negara ini yang memberi tauliah kepada “lelaki Omega” itu untuk menyampaikan tazkirah dan sebagaimana maklum seseorang itu perlu mendapatkan tauliah majlis agama Islam sebelum melakukan aktiviti agama di dalam masjid.

Dalam hal ini, tindakan Anwar menyampaikan tazkirah tanpa tauliah adalah salah sama sekali dan sewajarnya perlu ditegah sebelum “tazkirah”nya itu akan menyesatkan para jemaah dan ahli qariah di kawasan tersebut.
Kalau nak beri tazkirah sekalipun, Anwar patut hormati bidang kuasa Majlis Agama Islam Negeri dan menyampaikan tazkirahnya di luar masjid. Itu yang sepatutnya.

Lagipun, Anwar bukannya seorang yang “ahli” tentang Islam dan dia lebih mahir tentang selok belok “doll-doll” yang dilanggan serta berpengetahuan luas tentang dunia Yahudi yang perlu “dibodeknya” bagi mendapatkan dana politik.

Mahfuz marah dibaling dengan kasut? Mengapa Mahfuz perlu marah jika sememangnya dia layak dibaling kasut begitu?

Balaci Anwar seperti Mahfuz perlu diajar begitu supaya dia sedar bahawa dirinya itu begitu hina untuk mencemarkan rumah Allah dengan agenda politik jijik yang dibawa oleh “lelaki Y” yang begitu aktif menodai ramai mangsa!

Mahfuz menuduh anak-anak muda itu menyerang masjid? Siapa yang menyerang masjid? Masjid itu sudah berpuluh tahun terbina di situ dan tidak pernah diserang oleh sesiapa pun sebelum ini.

Namun mengapa anak-anak muda tersebut tiba-tiba menyerang “individu-individu” yang ada di dalamnya?
Berkenaan dengan Imam Masjid berkenaan yang kononnya membenarkan Anwar menyampaikan tazkirah, apakah Mahfuz sedar bahawa Imam tersebut tidak diberi kuasa untuk menentukan hal menyampaikan tazkirah kepada mana-mana individu tanpa tauliah dari Majli Agama Islam Kedah?

Lagi pun, nnak-anak muda itu jelas menyerang “syaitan yang bertopengkan manusia” yang mencemarkan masjid di qariah berkenaan.

Salahkah mereka menghalau “syaitan” dari terus mengotorkan rumah Allah SWT itu? Mereka baling kasut pada Mahfuz dan Anwar, bukan pada masjid! Mereka baling kasut pada “syaitan”, bukan pada masjid…kan?

Dipetik daripada : www. mykmu. net

No comments:

Post a Comment