Sunday, December 13, 2009

Hak & Ketuanan Melayu Dipersoal Lagi!!

Didalam perkara 10, Fasal 4 Perlembagaan Malaysia, melarang mana-mana pihak daripada mengungkit atau mempersoalkan hak-hak keistimewaan melayu di negara ini. Perkara 10 tersebut juga bermaksud, bangsa bukan melayu tidak berhak untuk mempertikaikan atau mencabar kedudukan bangsa melayu yang dipersetujui setelah sekian lama.

Jadi, apabila Ahli Parlimen Ipoh Barat dan juga Naib Presiden DAP, N. Kulasegaran berkata bahawa polisi Ketuanan Melayu adalah bertentangan dengan konsep 1Malaysia, ini bermakna dia telah mencabar hak keistimewaan orang melayu sepertimana yang termaktub didalam perlembagaan.

Polisi Ketuanan Melayu adalah merupakan satu bentuk warisan dan juga maruah kepada bangsa melayu. Ia tidak boleh dihapuskan atau dipertikaikan biarpun oleh bangsa melayu itu sendiri.

DAP amat dikenali dengan prinsip ultra rasisnya. DAP juga amat menonjol sifat ultra kiasunya. Tetapi, pemimpin-pemimpin DAP jangan lupa bahawa Raja Melayu adalah merupakan TUAN kepada tanah Malaysia ini. Pemimpin-pemimpin DAP harus ingat bahawa melayu merupakan majoriti di negara ini.

Ngeh Koo Ham pula dengan beraninya menyatakan bahawa Ketuanan Melayu tidak patut diteruskan kerana bangsa tidak penting. Kafir laknat ini menyatakan bahawa Nik Aziz mengajarnya bahawa semua bangsa berketurunan Adam dan Hawa. Jadi tiada bezanya diantara semua bangsa.

Lihatlah sendiri bagaimana seekor melayu yang tak sedar diri bergelar ulamak politik rela menjadi tunggangan kepada bangsa kafir seperti DAP. Nik Aziz hanyalah dijadikan alat untuk Ngeh Koo Ham mencabar maruah bangsa melayu.

Individu-individu haprak seperti Nik Aziz inilah dijadikan benteng serta alasan untuk puak-puak Kafir ini secara terusan menghentam dan merobek hak-hak mutlak melayu dan Islam. Bagi melayu-melayu pengkhianat bangsa ini, kuasa dan kedudukan lebih penting dari segalanya.

Sejak merdeka, bangsa melayu khususnya UMNO tidak pernah meminggirkan mana-mana kaum didalam mengecapi kemakmuran dan juga kemewahan negara. Segalanya dikongsi bersama dan bangsa bukan melayu dilayan seperti sebuah keluarga.

Bangsa cina bebas untuk berniaga dan diberikan ruang seluas-luasnya hinggakan bangsa ini memonopoli ekonomi negara. Bangsa india pula diberikan ruang untuk menguasai bidang akademik hinggakan ketika ini, bidang kedoktoran dan juga perundangan banyak dikuasai olek masyarakat india.

Semua ini diterima baik oleh bangsa melayu tanpa ada rasa tertekan kerana bangsa melayu dibumi Malaysia ini berpegang teguh kepada ajaran Islam yang mementingkan persaudaraan dan juga keadilan.

Tetapi apabila Ketuanan Melayu dipersoalkan dan juga hak-hak istimewa bangsa melayu dipertikaikan setelah begitu banyak pengorbanan yang dibuat oleh melayu kepada bukan melayu, ini sudah melampaui batas had yang ditetapkan.

Apakah disebabkan orang melayu amat bertoleransi dengan bukan melayu, maka dibenarkan bagi bukan melayu seperti DAP menjadi kurang ajar ?

Mengapa Ketuanan Melayu harus dihapuskan kerana ia sudah menjadi warisan turun temurun serta legasi kepada bangsa melayu?

Mahukah bangsa bukan melayu jika disuruh menghapuskan warisan dan juga legasi mereka sendiri ?? Sedangkan apabila cadangan untuk mewujudkan sistem sekolah satu aliran pun dibantah keras oleh masyarakat cina dan india, apatah lagi jika dipaksa menghapuskan warisan dan legasi mereka.

Pemimpin-pemimpin DAP seperti Kulasegaran dan juga Ngeh Koo Ham harus bersyukur kerana berada di bumi Malaysia. Jika mereka berada di Singapura contohnya, pembangkang seperti mereka langsung tidak diberi muka oleh pihak pemerintah.

Di negara ini, pemimpin-pemimpin DAP bebas untuk bercakap, memijak-mijak gambar pemimpin melayu, menghina pemimpin negara dan juga mempersendakan agama Islam yang merupakan agama rasmi negara. Jika adapun yang diambil tindakan oleh kerajaan, maka akan dituduh kerajaan kejam dan zalim.

Tiada kebebasan bersuara kononnya jika mereka dihalang untuk menyuarakan pendapat. Mereka bebas menghina dan mempermainkan hak bangsa melayu tetapi jika orang melayu memperkatakan mengenai mereka, dilabelkan sebagai perkauman.

Begitu juga jika orang melayu bercakap mengenai soal melayu, maka denga kadar segeralah dilabelkan sebagai rasis oleh bangsa kafir ini.

Pemimpin-pemimpin DAP menjadi semakin kurang ajar dan juga biadap kerana mereka tahu akan ada melayu gampang yang akan mempertahankan mereka. Mereka berani mempersoalkan dan menuntut yang bukan-bukan kerana mereka yakin akan ada melayu celaka yang akan menyokong mereka.

Malang bagi masyarakat melayu kerana wujudnya manusia-manusia kaldai seperti ulamak-ulamak politik Pas dan juga melayu sosialis didalam PKR yang sanggup menjadi penjilat tegar kepada kafir DAP.

Malang juga bagi umat Islam di Malaysia kerana dilahirkan syaitan-syaitan bertopengkan manusia didalam parti bernama Pas yang tergamak menjual kesucian Islam kepada bangsa kafir harbi.

Selagi wujud insan-insan MUNAFIK seperti ini, selagi itulah bangsa melayu dan juga agama Islam akan berada didalam kemunduran.
.
.
.
Disediakan oleh : EDITOR

No comments:

Post a Comment