Wednesday, February 29, 2012

Perjanjian NFC: DAP Dedah Dokumen Palsu?

February 26, 2012


tony


INI maklumat yang baru penulis terima, dokumen perjanjian NFC yang didakwa didedahkan oleh Tony Pua petang tadi adalah dokumen palsu. Dokumen asal tidak langsung sama seperti mana yang didedahkan.


Ini sama ada Tony telah dikencingkan ‘pemberi maklumat’nya atau dia memang berniat mengencingkan semua orang.


Kalau benar pun dokumen palsu, penulis tidak hairan kerana kepakaran membuat dokumen palsu seperti itu mudah didapati di dalam DAP dengan berlambaknya para peguam yang menghuni parti tersebut. Itu bukan masalah besar mana pun.


Lagipun apa yang mustahil pada zaman ini. Kalau penyokong pembangkang boleh percaya bahawa video seks yang memaparkan imej Anwar itu palsu, apa sangat dengan kertas putih yang diprint itu ya.



Jika benar pun ada perjanjian yang dilanggar, ia tidak sama sekali berkaitan dengan UMNO kerana Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abd Jalil tidak langsung terlibat dengan syarikat tersebut – keadaan sama dengan syarikat isteri Ahli Parlimen DAP, Nga Kor Ming yang diberikan kontrak membekalkan ‘Lounge Suit’ walaupun harga tawaran adalah tertinggi sekali.


Dalam kes itu, Jawatankuasa Displin DAP memutuskan Nga tidak bersalah kerana dia dikatakan tidak ada penglibatan dalam syarikat tersebut.


Ini jelas, tapi keadaan ini yang cuba diambil kesempatan oleh DAP melalui kes NFC ini walaupun mereka sedar ia langsung tidak berkaitan dengan UMNO.


Tambahan pula Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dari DAP sedang berhadapan dengan kes penyelewengan penjualan tanah bernilai berbilion ringgit di Pulau Pinang, maka itu menjadi tugas Tony untuk menyibukkan media dengan membangkitkan kes NFC ini.


Dipetik daripada : www. mykmu. net

No comments:

Post a Comment