Thursday, September 29, 2011

Perbalahan Pakatan Mengenai Hudud Angkara UMNO?


Memang sah hudud ini isu yang boleh menggugat Pakatan. Itulah rumusan penulis bila mendengar sendiri tuduhan Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution dalam siaran Buletin Utama sebentar tadi. Seolah tiada akhirnya, Pakatan Rakyat masih menggunakan alasan yang sama setiap kali ada saja masalah yang timbul dikalangan mereka.


Toksah buang masa tanya mana bukti Saifudin dapat menuduh UMNO, dah banyak tuduhan yang konon ada bukti (akan didedah kemudian bila masa tiba) dibuat oleh Saifuddin tapi haram sampai sekarang, hampeh.


Antaranya tuduhan UMNO terlibat dalam kekecohan pemilihan PKR, Gobalakrishnan ada tanah berjuta dan sebagainya.


Tentulah sebagai parti politik yang berseteru dengan PKR, PAS dan DAP sebarang perbalahan diseberang sana akan digunakan secukupnya oleh UMNO. Samalah macam depa juga bila ada masalah timbul disebelah UMNO, juga akan digunakan secukup-cukupnya oleh mereka.


Tapi adakah sampai ke tahap nak mengatakan UMNO yang menjadi punca Nik Aziz memutar kembali syair hudud?


Nik Aziz bukan dalam UMNO pun dah kami dah cukup kuat dah sehingga tidak perlu Nik Aziz sebagai ahli kami. Nik Aziz seeloknya, selagi ada nyawa duduk di dalam belah pembangkang sebab lebih banyak menguntungkan daripada merugikan. Duduk dalam UMNO pun buat jadi tukang cuci jamban PWTC boleh lah.


Umum pun mengetahui yang Nik Aziz memusuhi UMNO, logiknya tidak mungkin Nik Aziz akan mengikut cakap UMNO seperti dalam hal hudud ini. Hudud pun zaman berzaman bukan isu yang dibangkitkan oleh UMNO tapi oleh PAS, jadi macam mana Saifudin boleh terfikir untuk mengaitkan UMNO pulak?


Kami tukang promosi saja.


Rakyat sudah bosan dengan taktik PKR dan Anwar bila berhadapan dengan masalah. Awal-awal dulu laku tapi bila ke tahap Anwar belasah pelacur China pun UMNO juga yang dituding, majoriti rakyat sudah mula sedar. Sebab itu impian besar Pakatan di Sarawak dalam PRN yang baru lepas, berkubur.


Dan sebagai Setiausaha Agung (lantikan) sudah tentu Saifudin tidak ketinggalan mewarisi kebodohan Ketua Umumnya itu.


Kita mahu Saifudin terus menerus menonjolkan kebodohan ini kepada umum. Lebih senang kerja kami para penulis blog pro kerajaan. Tak payah susah payah kami buktikan yang Saifudin bodoh, dia sendiri sudah menunjukkan dirinya memang bodoh.


Elok jugaklah ada Nik Aziz bangkitkan isu hudud ni. Kelik belah manapun tetap yang dilihat berdusta, PAS. Dulu ke, sekarang ke, in the middle ke, apa pun alasan untuk menjustifikasikan tindakan PAS berdolak dalik dalam soal perlaksanaan hudud ini, tetap PAS telah membuktikan bahawa parti yang mendakwa dirinya mendukung Islam sebagai hipkorit sebenar.


Penyokong PAS yang telah terbiasa dikencing mana nak ingat semua benda ni. Tahap ketaksuban mereka melebih orang yang gila pulak, habeh semua pun tindakan pemimpin disokong walaupun berlawanan antara satu sama lain. Yang buat berlawanan pun depa sendiri, bukan UMNO!!!!


Tengok sajalah 28hb September nanti bila 3 ekor monyet besar Pakatan bersidang mengenai isu hudud ini. Penulis yakin PAS akan sekali lagi menjadi pihak yang kalah dengan kepentingan DAP melebihi segalanya. Dengan Nik Aziz tidak hadir ke mesyuarat tersebut, tak payah mesyuarat pun kami sudah tau keputusan.


Balaci? Macam biasalah……..


Dipetik daripada : www. mykmu. net

No comments:

Post a Comment