Tuesday, April 02, 2013

Anwar Kencing : Jui Meng Dah Terkena, Macai Bila Nak Sedar?


2 April 2013


jui meng anwar
RAMAI bertanya, kemana menghilangnya Pengerusi PKR Johor, Datuk Chua Jui Meng yang tiba-tiba menghilang.  Sehinggakan di kala pemimpin DAP dari luar berpusu-pusu menuju Johor, Jui Meng tidak ada disitu menyambut mereka masuk ke negeri dimana dia bermautatin sejak sekian lama.

Walaupun Jui Meng ada isu dengan Pengerusi DAP Johor berhubung perebutan kerusi, tapi sebagai sama-sama komrad dalam Pakatan Rakyat, tidak sepatutnyalah Jui Meng menghilangkan diri.  Maklum sajalah, Anwar dok canang yang Pakatan ini tidak ada masalah, tidak ada perselisihan, semuanya ‘bersatu’ untuk menumbangkan BN dan merampas Putrajaya.

Tapi Jui Meng menghilang juga, lebih-lebih lagi setelah Anwar mengumumkan Lim Kit Siang bertanding di Gelang Patah – kawasan yang turut diintai Jui Meng untuk ditandingi, malah dia awal-awal lagi dah buat pengumuman pun untuk bertanding disitu sehingga mencetus kemarahan DAP.

Jika tidak ada yang menjawab, biarlah penulis katakan, Jui Meng hilang merajuk, makan  hati setelah Anwar lebih turutkan DAP dalam soal pembahagian kerusi parlimen.  Penulis yakin, Anwar sudah janji segala bulan dan bintang pada Jui Meng sehingga mempengaruhi keputusannya untuk keluar MCA dan menyertai PKR.

Dalam hati Jui Meng, “tahu Anwar kuat kencing, tapi tak mungkin dia kencingkan aku!!”  Yang Jui Meng terlupa, kencing Nuar tidak bermata, asal boleh tabur saja, bukan dia kira.

Actually bukan Chua Jui Meng seorang yang dikencing Anwar, ramai dah pun dan kebanyakkannya dah taubat serta kembali ke pangkal jalan.  Kotlah cina tua ini tak tahu pangkal jalan, maka sesatlah selamanya.
Hakikatnya, tinggal lagi hanya macai-macai yang suka bermimpi sahaja yang masih menyokong Anwar.

Ingatlah macai, orang macam Jui Meng yang begitu besar berkorban pun Anwar tak segan silu nak kencingkan, apalah sangat macai-macai semua yang nak datang demo pun perlu dibayar, disediakan pengangkutan dan sebagainya.

Anwar kalau menipu orang sama macam dia meliwat jugalah, tak ingat-ingat langsung.  Kot ada kamera ke, apa ke, asal jambu dan lembut, sapu.  Macam dia tipu rakyat Selangorlah, terang-terang kelentong pun, masih boleh tabur janji baru, seolah-olah tidak ada masalah apa-apa.

Dipetik daripada : www. mykmu. net

No comments:

Post a Comment