Tuesday, November 11, 2014

Kiri Kanan Dihentam Tapi PAS Masih Berharap

9 November 2014 - KEBELAKANGAN ini banyak betul bukti yang menunjukkan bahawa PAS sebenarnya sudah disisih dari Pakatan Rakyat. 

(Nak kata dikeluarkan secara rasmi tidak boleh sebab Pakatan itu sendiri pertubuhan haram (tak berdaftar). Dia macam tandas awam juga, suka hati keluar dan masuk.)

Umpamanya, kenyataan Lim Guan Eng yang mempersoalkan Hadi Awang, tindakan memutuskan hubungan dengan PAS oleh DAP Sarawak serta ketiadaan PAS sepanjang kes Anwar Ibrahim dibicarakan di Mahkamah Persekutuan.

Kalau dulu ada juga bayang-bayang Mat Sabu, sekarang ni, kelibatnya pun dah tak nampak lagi. Ada takde pun, kehadiran 3 ahli parlimen mewakili Lajnah ‘anak tuhan’ dalam parti itu menyokong kumpulan liberal SIS – ketika yang lain tidak berbunyi sepatah haram pun ke arah itu (menyokong SIS).
 
Setakat itu saja lah penglibatan PAS dalam event yang selamat dikatakan sebagai melibatkan Pakatan Rakyat, selainnya, PAS macam tak wujud dalam gabungan politik haram itu.

Tak tahulah kalau dalam sambutan Pakatan Rakyat yang akan diadakan minggu depan bagi meraikan keputusan Mahkamah Rayuan Jumaat lepas yang mengatakan undang-undang syariah melarang lelaki berpakaian seperti perempuan sebagai berlawanan dengan perlembagaan, PAS akan turut serta.

Begitupun, secara umumnya penulis lihat penyokong bodoh – bodoh dibawah ini masih menyangka mereka sebahagian dari Pakatan. Walhal banyak yang berlaku menunjukkan PAS sudah disingkirkan dari Pakatan.

Menunjukkan, PAS sudah tidak ada kekuatan sendiri. Apa yang mereka ada hari ini, semuanya hasil kerjasama dengan PKR dan DAP walaupun ramai tak setuju dengan hakikat ini. Mungkin mereka tak sedar bahawa sumbangan PAS dalam Pakatan setakat meramaikan dan buat benda bodoh dalam perhimpunan haram anjuran Pakatan Rakyat saja, tak lebih dari itu.

Sebab itulah agaknya,  di sebalik segala apa yang berlaku, PAS nampaknya masih berharap. Tak tahulah sampai bila semua ini kepura-puraan ini akan berterusan.

Dipetik daripada : www. mykmu. net

No comments:

Post a Comment