Monday, March 14, 2011

Syed Ibrahim pertingkat usaha temui pengundi

5 Mac 2011, TEMERLOH - “Saya tak fikir soal menang atau kalah, yang penting saya mahu berjumpa pengundi. Itulah menjadi keutamaan saya”.

Itu kata-kata calon Barisan Nasional (BN), Syed Ibrahim Syed Ahmad yang terus mempertingkatkan usahanya menemui pengundi pada saat terakhir kempen hari ini bagi memastikan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau terus kekal milik BN.

“Setakat ini, ada pengundi yang sudah empat kali saya jumpa dan tidak pernah rasa bosan atau penat berbuat demikian kerana yakin cara itu saja dapat memenangi hati mereka dan memilih BN,” katanya kepada Berita Harian.

Bagaimanapun, momentum kempen pembangkang yang kelihatan suram dengan kehadiran pemimpin mereka berkempen sekadar ‘suam-suam kuku’ sejak hampir seminggu lalu, tidak melalaikan jentera BN untuk berusaha keras sehingga tempoh berkempen tamat tengah malam ini.

Syed Ibrahim berkata, kebanyakan pemimpin tertinggi parti pembangkang hanya datang berkempen sekali saja di sekitar DUN Kerdau, sekali gus keadaan itu mencerminkan tahap keyakinan mereka yang rendah terhadap peluang di DUN ini menjelang hari pengundian esok.

Beliau berkata, situasi yang dihadapi pembangkang itu memberi petanda baik kepada BN untuk mencapai kemenangan pada pilihan raya kecil itu, tetapi ia bukan alasan untuk jentera BN memperlahankan gerak kerja meraih undi.

“Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim datang berkempen di Rumpun Makmur malam kelmarin, manakala pemimpin PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat juga setakat ini hanya datang sekali saja.
“Kurangnya sokongan pemimpin tertinggi pembangkang ini seolah-olah menunjukkan mereka mengetahui peluang rendah di sini tetapi ia bukan sebab untuk kita.

Dipetik daripada : www.kpmu.net

No comments:

Post a Comment