Tuesday, June 07, 2011

Kalut!! Pencipta Gelaran Al-Jubori Jadi Timbalan Presiden PAS



Kalut, kalut, memang kalut. Perwakilan PAS hari ini memilih pencipta gelaran Al-Jubori sebagai Timbalan Presiden PAS yang baru menggantikan Nasharudin Isa yang menggerakkan ide kerajaan perpaduan. Bagaimana gamaknya Anwar dan kuncu PKR nak bekerjasama dengan PAS kali ini menjadi tanda tanya yang paling besar.


Mat Sabu selain mempunyai masalah peribadi dengan Anwar ketika Anwar berada di dalam UMNO, turut mempunyai masalah peribadinya yang tersendiri. Pernah ditangkap kerana kesalahan khalwat dengan isteri orang bernama Norma Abd Halim di bilik 121 Hotel Perdana pada 1995.


Norma kini dilapurkan menjadi isterinya.


Anwar seperti yang kita tahu bukan jenis forgive and forget. Kalau dia jenis itu, sebaik dibuang dari UMNO, Anwar akan masuk PAS, tapi itu tidak berlaku dan Anwar menubuhkan parti baru. Kenapa Anwar tidak masuk PAS ketika itu sangat mudah sebab dalam PAS ada Mat Sabu yang menjadi dalang kepada pendedahan kes liwat pertamanya.


Mat Sabu juga bukan setakat mencipta pelbagai gelaran ke atas Anwar malah pernah juga menyifatkan bahawa Anwar tidak layak menjadi Perdana Menteri kerana kebolehannya menipu dan berpura-pura warak.



Mat Sabu juga pernah bercakap dengan ahli politik di negara mengenai hubungan Anwar dengan tauke judi seperti Lim Goh Tong , pendek kata dia pernah buruk burukkan Anwar dululah.



Ini semua yang menjadikan justifikasi kenapa hubungan PAS dengan PKR dilihat bermasalah kini.


Dengan pemilihan Mat Sabu, PAS kini tidaklah sebersih mana lagi dah. PAS sudah tidak layak untuk bercakap mengenai moral pemimpin BN kerana PAS sendiri memilih pemimpin tidak bermoral sebagai Timbalan Presiden. Memang pun sejak menjadi sekutu Anwar, PAS seakan sudah tidak peduli akan masalah moral sehingga sanggup menghijaukan Elizabeth Wong yang dipalit skandal seks dengan suami orang.


Apapun kami dipihak penyokong UMNO ucap Good Luck kepada PAS….hahaahahahaha


Daripada : mykmu.net

No comments:

Post a Comment