Tuesday, June 07, 2011

Oooi Anwar, Berapa Kali Mau Tangguh Daa!!!


Dia digambar sebagai berani, hebat, ada karisma, tidak takut, perjuangan, pengorbanan dan apa segala ‘nan’ ‘nan’ yang lain dihujungnya. Bila hujah macam Hitler, tegak tegak salur tekak mempertahankan benang yang basah. Dek sebab itu agaknya asal ada kelibat Anwar, yang bodoh-bodoh asal PAS ni akan bertakbirlah.


Lagaknya macam Pahlawan terbilang.


Tapi p**k**mak ini sebenarnya adalah penakut maha hebat. Buktinya hari ini bila alasan remeh yang digunakan untuk menyingkir hakim bicara, menyebabkan sesi bela dirinya yang sepatutnya berjalan hari ini, ditangguhkan ke 13 Julai 2011. Kalau macam ini punya gaya, mau 7 keturunan pun kes ni tak habis.


Lawan tetap lawan, itu slogan keramat Anwar, tapi dalam hal bicara, dah tukar – tangguh tetap tangguh. 168 mukasurat penghakiman Hakim Dato Zabidi Diah yang mengarahkan Anwar bela diri, satu klausa (bukan satu muka surat pun) dari beribu klausa dalam penghakiman tersebut dipetik Anwar untuk menunjukkan Hakim bicara tidak adil!!


Tak ke bodoh namanya tu?


Anwar lupa atau buat-buat lupa, siapa yang mula kata Saiful saksi yang tidak boleh dipercayai? Anwar kan? Macam-macam yang dituduh bagi merosakkan kredebiliti Saiful sebagai saksi, tak sembahyanglah, bukan muslim yang baiklah dan sebagainya.


Bila pendakwa berjaya meyakinkan mahkamah (dengan hujah) bahawa Saiful sememangnya saksi yang berwibawa, pasukan pembelaan Anwar pusing kata Hakim tak adil pulak!! Haiyaa, dia (Anwar) sendiri yang mulakan (tuduh Saiful saksi takde kredebiliti), kemudiannya nak salahkan Hakim pulak.


Macam ini punya manusia pun ada.


Penulis yakin, Anwar dah rancang semua ini dengan peguamnya, tujuannya untuk mempolitikkan isu ini. Semua ini dah jelas sangat dah, sebab itu dari mula peguam Anwar cuba bunuh karakter Saiful. Kita dok sangkalah yang Karpal benar-benar dah faham Islam sampai boleh ukur sama ada Saiful seorang saksi yang baik atau tidak, rupanya Karpal ikut rancangan yang siap diatur.


Sampai bilalah sistem perundangan di negara ni nak diperkotak katikkan oleh Anwar dan para peguam upahannya? Isu-isu remeh ini patut ditangani berasingan supaya tidak menganggu kes yang sedang berjalan. DNA asal air mani Anwar yang dijumpai dalam dubor Saiful dah match, lagi mau apa?


Dan Anwar kekal dengan muka tak bersalahnya, memang dah jenis itu, nak dibuat macam mana lagi. Dalam hal yang dia terang-terang menipu seperti 16 September pun dia masih boleh tunjuk muka dan lagak berkeyakinan, apa lagi dengan benda lain?


Menipu tapi masih boleh buat muka konfiden memang antara ‘kehebatan’ Anwar, disamping pelirnya yang macam timun laut!!


Dipetik daripada : mykmu.net

No comments:

Post a Comment