Wednesday, February 24, 2016

Parti Mana Benar Timbalan Kutuk Presiden Di Belakang?

EDITOR MENULIS...
23 FEBRUARI 2016
Nazri-Aziz-on-Muhyiddin-At-his-nonsensical-best-again_EN_785x442
Saya rasa jadi juga cadangan asal Menteri Perlancongan, Datuk Seri Nazri Aziz agar digantung Muhyiddin Yassin ini dari UMNO.  Sebab apa saya kata begitu, tak pernah berlaku dalam sejarah Malaysia ini seorang Timbalan Presiden mana-mana parti politik dibenar mengutuk Presidennya di belakang tanpa dikenakan tindakan.

Dan kalau itu berlaku (Muhyiddin digantung), akan muncullah entah manusia datang dari hutan mana mempertahankan Muhyiddin, bercakap pasal kebebasan bersuara dan sebagainya – terlupa, tidak ada dalam sejarah parti politik dalam negara ini dimana berlaku Timbalan kutuk Presiden dan terlepas.

Ada? Kalau ada tolong bagitau satu. Azmin pernah kutuk Azizah ke, Tuan Ibrahim Tuan Man pernah kutuk Hadi ke, Ngeh Koo Ham pernah kutuk Guan Eng ke?

Ini (Timbalan kondem Presiden) tak berlaku dalam parti-parti pembangkang yang kurang tamadunnya, macam mana pulak boleh dibenar berlaku dalam UMNO yang lebih panjang sejarahnya? Muhyiddin itu sendiri pun tidak boleh dikutuk atau siap diperlekehnya balik, itulah yang Tengku Adnan pernah kena bila tegur Muhyiddin.

Kebebasan bersuara apa jadahnya disitu?

Zaman Tun Mahathir jangan cakaplah, lawan dia tengok, pecahlah rahsia yang elok disimpan sejak 1992.  Tapi itu cerita lainlah, lagipun Mahathir, nak cerita apa, gelar-gelar Mahafiraun, diktator dan sebagainya ni bukan datang tanpa sebab.

Pendek kata, terbukak macam mana punlah parti politik itu seperti yang di dakwa, timbalan lawan tokei ini tak pernah berlaku, waima dibenar berlaku pun bukan dalam tempoh yang lama. Sampai satu tahap, tindakan akan dikena juga.

Disediakan oleh :
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgL6gNw-FECpgBNYj5oxUzyMmBEYK_yeKaoZ4-9uM-1VsmA15QBR2_qDYB_fWpmzfrmVEuI41tdrmAlKrMtnrLLyvsnALut2F3R0GQ7jQvVRKwBMFQ8gzROAzgKEhHYMfVsvIn7OFFvUoY/s320/Acoy_Posterize.jpg
Sdr Syamsul Amri bin Hj Ismail
Ketua Penerangan
Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Seremban

No comments:

Post a Comment