Wednesday, March 20, 2013

Anwar Bayang Tanding di Selangor atau Perak, Sudah Goyang Ke?


20 Mac 2013


anwarass

Ini adalah perkembangan kedua dimana pemimpin Pakatan haram ini berpindah kerusi, semalam Kit Siang juga tidak mahu mempertahankan Ipoh Timur sebaliknya nak berpindah pulak di Gelang Patah.

Ada kata ini strategi nak menambah kemenangan, ada kata ini lebih kepada tidak ada keyakinan.
Sebagai parti perkauman kedua paling lama dalam Pakatan pembangkang (selepas PAS), memang ada beberapa kawasan parlimen yang kalau DAP letak perempuan muncung khinzir sebagai calon pun, masih boleh menang lagi.

Kawasan macam Bukit Bintang, Cheras, Kepong dan beberapa lagi tu, BN boleh pandang dari jauh sajalah, kalau ikut sekarang punya perkembangan.

PAS pun begitu juga, ada beberapa kerusi yang boleh dikirakan selamat, terutama di Kelantan.  Tapi itupun tak sehebat DAP jugaklah, ada juga masa-masanya ‘BN pernah rampas’ beberapa kerusi selamat ini, walaupun jarang.

Tapi tidak ada satu kawasan yang paling selamat pun untuk PKR, selamat dalam erti kata kalau letak seluar dalam Anwar bertanding di kawasan itu pun, seluar dalam itu masih boleh menang lagi with handsome majority.

Permatang Pauh?

Kerusi itu tradisinya kerusi UMNO, tapi Anwar guna kedudukan sebagai Timbalan Presiden UMNO dulu untuk kukuhkan kedudukan di situ maka bersambung-sambunglah.  Itupun tahun 2004, Wan Azizah nyaris kalah di tangan Datuk Firdaus, bekas Imam Masjid Negara (menang majoriti lebih sikit dari 500 undi).

Tapi Anwar bertanding kot mana pun kita tak kisah.  Anwar rasa dia dah kuat sangat, itu sebab senang hati tinggalkan kerusi selamat untuk bertanding di kerusi yang 50-50 boleh menang.

Cuma penulis ralat sikit bila Anwar nyata hasrat nak bertanding di Selangor – negeri dimana macam-macam ‘kemungkiran’ janji manifesto pembangkang tahun 2008 boleh dirujuk oleh semua.  Di Perak itu mungkinlah sebab kawasan bandar memang dikuasai cina DAP, tapi di Selangor?

Elok jugalah kalau Selangor pun, tak boleh Anwar nak tunjuk temberang lebih sangat, nanti baru buka mulut janji baru, orang dah tanya janji lama, langsung masuk lalat, tak tahu nak cakap apa?

Cakap pasal ‘cakap’, baru beberapa hari lepas radio BFM tanya Anwar homoseks ke atau biseksual, terkumam-kumam tak tahu nak cakap apa.  Jawab jela Bisek, selesai masalah.

Bodoh punya Anwar.

Deejay pun satu, patutnya jangan tanya Anwar, tapi tanya sama pokok…

Dipetik daripada : www. mykmu. net

No comments:

Post a Comment