Thursday, March 07, 2013

Dulu Bendera Putih, Sekarang Gencatan Senjata


7 Mac 2013
Penulis dimaklumkan bahawa Kiram Lanun Mata Buta Sebelah sebentar tadi merayu kerajaan Malaysia supaya mengadakan Gencatan Senjata bagi mengelakkan berlakunya jenayah kemanusiaan ke atas rakyat Filipina.
Tanpa menunggu persetujuan kerajaan Malaysia, si Lanun ini mengarahkan lanun- lanunnya di Sabah, supaya berada dalam kedudukan bertahan sahaja.
Hah..rasa nak gelak. Baru sekarang nak perasan yang awak tu rakyat Filipina, jenayah kemanusiaan apa segala?
Yang kau ceroboh masuk negara orang, bunuh polis Malaysia, sekarang senang-serang nak minta gencatan senjata?
Memang resmi lanun muka tak tahu malu. Sendiri buat salah ceroboh negara orang, bila dah nak kalah, senang-senang minta gencatan senjata?
Penulis gesa pihak kerajaan tidak berlembut lagi dengan lanun-lanun Sulu ini. Kasi habis semua sekali dan hantar bangkai serta cebisan-cebisan mereka yang tinggal itu, balik Sulu sana.
Kali ini kita bagi petunjuk sama dengan ini lanun semua, lain kali fikir banyak kali sebelum serang atau ceroboh negara ini.
Jangan sesekali terpedaya dengan janji lanun, bukan boleh pakai. Dah lupa ke 2 nyawa komando melayang sebab dipedaya bendera Putih lanun ni?
Kalau kita percaya gencatan senjata depa, berapa banyak lagi nyawa nak melayang?
Jadi, pedulikanlah, dia dah nak kalah tu. Satu nyawa orang kita, 10 nyawa orang dia, atau lebih. Baru betul.
Inilah padahnya bila buat silap dengan salah orang.. Pergi matilah kau lanun Sulu, Anwar pun tak boleh tolong, dia ada skandal baru dengan budak jantan umur 23 tahun.

Dipetik daripada : www. mykmu. net

No comments:

Post a Comment