Tuesday, January 26, 2010

Si Tanggang UMNO VIII - Azalina Terus Menipu......?

Azalina akhirnya bersama dengan pemimpin UMNO yang lain di kursus kepimpinan UMNO di Janda Baik. Kalau lah ketika kursus ini di adakan ketika beliau masih menjadi menteri tentu beliau tidak akan menghadiri kursus ini. Mungkin kah kursus ini dapat menginsafi si tanggang ini. Harap harap kursus ini setidak tidaknya boleh menginsafi beliau walaupun hanya berpura pura untuk insaf buat seketika di harapan Perdana Menteri yang turut berada dalam kursus berkenaan. Mana lah tahu kalau kalau terbuka pula hati PM nak berbincang dengan Sharizat untuk lantik Azalina jadi ketua penerangan wanita UMNO Malaysia. Sian dia.....

Dengar khabar krisis antara Azalina dan kawan baik nya PN Seri Sabrina bertambah runcing sekarang sehingga Azalina sanggup mereka cerita konon nya Pn Seri Sabrina telah mengaku dan membuat konfesion bahawa PN Seri yang mengupah penulis menulis pasal Azalina dan kononnya Pn Seri lah yang membayar kos hospital ketika penulis sakit dahulu di Ampang Puteri. Kesian Azalina ini , tak habis habis lagi dengan perangai beliau suka tabur fitnah , kalau dulu menteri pun dia tabur fitnah sekarang apa lagi, lagi teruk. Dulu masa menteri dia tabur fitnah pasal pemimpin pemimpin lain , semua tak baik , dia seorang yang baik. Hari ini dia tabur fitnah pada kawan baik dia pula . Sabrina adalah kawan baik dan rapat dengan dia pun dia sanggup tabur fitnah. SO7 juga kawan baik dia pun dia sanggup tabur fitnah dan cerita merata tak percaya kan SO7. Azalina ...Azalina. PN Seri ziarah saya sakit sebagai seorang kawan , bukan macam you Azalina , Ayah pegawai you meninggal pun you buat tak tahu saja, bekas pegawai you sakit pun you buat tak tahu.... orang ke you ni.? Lepas itu tuduh dan fitnah Pn Seri bayar penulis ..huh sian dah tahap gaban mental you Azalina. You boleh lagi ke masuk kursus itu. Mula mula dia kata penulis black mail dia Rm10 ribu, huh ..... 10 ribu saja....ha ha ha . tidak ada sesiapa yang percaya kata kata dia,

Pn Seri Sabrina ini sama sama jaga anak angkat Azalina , Nama nya Sh Azarina bte ............... macam mana jadi anak Azalina pula tidak lah pula kita tahu dan pasti. Kalau macam inilah perangai Azalina , eloklah Pn Seri lakukan sesuatu. Dengan sombong nya Azalina ini berkata, nak tulis pasal dia tulis lah ,yang banyak duit dia , yang kaya dia bukan orang lain. Betul lah kami pun tak nak duit DS Azalina. Mungkin SPRM saja yang sedang mengintai duit Azalina. Mereka mungkin minat , kami tak .Nak bongkak banyak duit buat apa , konon nak tunjuk kaya , cerita dengan semua orang bahawa semasa jadi Menteri dahulu bagi PN Seri RM 50 ribu sebulan. Cakap gah, tak rompak duit rakyat , kenapa menteri lain rompak duit rakyat, konon , tanya pada pegawai , nak tunjuk bahawa dia tak rompak duit rakyat. Pegawai semua tunduk saja. Bukan duit pegawai , duit kami pun dia nak rompak.nanti saya tulis pasal ni. Kami saja nak suka suka tulis, tak boleh , nak luah apa yang terbuku dan terpendam dalam jiwa , bukan haya penulis seorang, ini dari semua kawan-kawan pegawai seangkatan dulu. Seperti yang Azalina risaukan , mereka semua tidak sokong Azalina lagi, seperti yang Azalina call Datuk Philip bertanyakan sama ada betul atau tidak mereka mereka ini semua cerita buruk pasal Azalina. Call buat apa . nape tak peraya ka....? sian.... Depan Azalina saja ada sebahagian yang masih baik. Nanti kami akan tulis pasal Azalina kutuk YB Halimah Sadiq , MB Johor dan juga isteri PM . Yang baik dalam dunia ini hanya Azalina , orang lain semua tidak baik. Kami juga akan cerita bagaimana cara Azalina burukkan YB Harun kepada orang orang Pengerang.

Azalina ini tidak ada pengikut lagi , satu hal . kawan pun tak ada lagi. kalau ada yang ikut dia disko itu majoriti perempuan perempuan yang dia bayar. Kawan dia yang betul betul sudah tidak ada , Tidak siapa yang mahu berkawan dengan dia lagi. Baru baru ini penulis ada bertemu dengan beberapa orang pegawai Azalina di sebuah hotel , lama juga kami berbincang dan banyak yang kami kumpulkan untuk hidangan pembaca , cuma sekarang ini kami sibuk di Bagan Pinang. Terbaru yang kami dengar , ramai WSFFM punya AJK dan termasuk PN Seri akan meletakkan jawatan kerana tidak setuju dengan Azalina yang mahu belanjakan wang yang ada dalam WSFFM. Mungkin teman baru Azalina , Saidatul akan jadi bendahari baru kot.

Azalina , tidak kita nafikan sememangnya antara jutawan segera sekarang, yang paling banyak rompak duit rakyat dalam sekelip mata saja ketika menjadi Menteri Belia dan Sukan dan Menteri Pelancongan. Tidak percaya kepada bangsa sendiri dan banyak berurus niaga dengan bangsa asing. Dengan orang orang UMNO ini, dia paling tak suka. Mana ada dia ada tolong orang UMNO, langsung tak tolong . kesian orang UMNO yang datang ke KBS, Ada yang di tertawakan , seperti satu kumpulan yang mahu menganjur kan Tomoi antara bangsa di Kepala Batas dan minta bantuan RM sejuta. Azalina ketawa besar . Tapi kalau kkroni mahu buat apa, berapa juta pun boleh. Ialah orang UMNO mana ada duiot nak labor bayar harga Jet persendirian nak bawa Azalina dengan anak pegawai dua tiga orang dan orang gaji. Orang UMNO mana da duit nak bayar harga helikopter untuk Azalina bergerak. Orang UMNO mana ada duit nak bayar perjalanan Azalina dan kawan kawan ke luar negara, Kesian kadang kadang bila kita tenguk orang UMNO diberikan layanan 3 rd kelas di Kementerian Azalina. Tapi kalau kroni semua boleh. Saya masih ingat apabila kami diarahkan membuat publisiti untuk women sports. Satu sen pun tak kasi, Mahu buat publisiti macam mana , tak ada duit Nak buat iklan nak duit. Kami semua letak jawatan , Azalina suka. minitkan mereka tidak mapu buat kerja publisiti kita serahkan kepada Yokies , satu Cina kroni. Huh lepas tuh juta duit turun. kerja sikit bayar 10 kali ganda , 9 kali ganda lagi pergi mana ?

Azalina ini bijak dan zalim, cerita ini mahu saya kongsikan dengan kawan kawan . Ingat tak Haridas , konsultan yang buat KPI kita. Seorang India kawan kepada Azah kakak Azalina. Dia ini dibayar puluhan ribu , doing nothing, hanya generator untuk generate duit untuk slaurkan kepada so and so. Maam mana Haridas ini nak buat KPI, KPI dia sendiri tidak betul. Staf dia sendiri bertukar ganti , Pertner juga bertukar ganti. maksud saya pentadbiran pejabat dia sendiri kelam kabut dan haru biru. nak jadi kan ecrita , tiap pagi kami kena isi seuatu dalam laman web khas. KPI lah kononnya, Hari hari kami kena jawab soalan maam . How are you today? How is your feelings dan banyak lagi soalan soalan bodoh yang sama tiap hari. Apa yang kami jawab adalah berikan jawapan yang sama saqja setipa hari. Lepas dua bulan kami fikir kembali. Siapa yang bodoh kami ke Haridas, Hari hari kami isi jawapan sama , apakah hari jari dia baca jawapan sama. Akhirnya kami berhenti menjawab. Kerana Haridas tak ada kerja , Menteri beri dia kerja baru, kerja dia marah kami. ha ha ha....Mungkin dia boleh marah orang lain, dengan penulis , penulis marah dia balik, sebab dia tak kenal kita , tak tahu kerja kita , dia nak marah kita,


Ramai pegawai lulusan luar negeri dan ramai pegawai dan pengarah di KBS di perbodoh kan oleh Haridas, yang best nya bukan saja di KBS , ini termasuklah di MSN dan ISN. Tak ada pun sedikit perubahan kepada kami semenjak mengikuti program KPI Haridas, yang berubah hanya Haridas , dia dah pakai S Class.

Ketika selesai pilihanraya 2009 , tiba tiba Haridas tekah memanggil satu mesyuarat, ketika itu sudah hampir hujung bulan. Dalam mesyuarat itu Haridas meminta kami semua memberikan surat notis berhenti yang upfrOnt kan tarikh nya kepada 1 hb , kurang pasti bulan berapa tetapi kami semua sebenarnya telah berhenti bulan lalu, Ini bermakna semua staff tidak ada gaji dan kerja percuma pada bulan itu. Penulis telah membantah dan menyatakan kepada Haridas jika ini yang dilakukan oleh YB menteri bermakna dia adalah seorang boss dan Menteri yang zalim, Semua staff ini ada komitment ada hutang bulanan , sewa rumah insuran kereta , yuran tadika ,mengaji anak, tambang bas , makan minum keluarga . Huh sungguh zalim Azalina.

Haridas memarahi penulis kerana mengatakan bahawa menteri zalim, bagi penulis , Haridas boleh kata apa saja kerana dia kaya , pakai s class dan menteri bayar berpuluh ribu sebulan , Dia baru kenal setahun dua ini sahaja dengan menteri dan boleh marah kami kata menteri zalim, maksud saya , jika menteri lakukan ini bermakna menteri adalah seorang yang zalim, jika dia lakukan. Inilah Azalina jika pembaca mahu tahu. Dengar khabar di Kem pelancongan juga pekerja nya disuruh berkorban bekerja tanpa gaji di bulan bulan akhir. Dengar khabar sampai hari ini ada staff yang tidak dapat gaji selama dua bulan. Azalina lebih suka membantu bangsa asing dari orang UMNO dari orang Melayu.Inilah Azalina kadang kadang kita tidak sangka dia bleh buat pewrangai menipu yang tidak terduga,Kepada penduduk Pengerang fikirkan lah , inkah ketua bahagian UMNO kamu yang kamu sokong?

No comments:

Post a Comment