Monday, October 17, 2011

Anwar Liwat: Sampai Kesudah Tiada Saksi Alibi


Awal-awal cerita dulu modal Anwar untuk menafikan dirinya terlibat meliwat Saiful ialah alibi. Kaum keluarganya semua pun mengatakan bahawa Anwar bersama mereka dibilik sebelah ketika kejadian liwat yang didakwa berlaku. Kalau tak silap ada rakaman youtube Nurul Izzah mengesahkan Anwar bersama mereka.


Ada video tu penulis ingat, cuma puas mencari tak jumpa, kalau jumpa nanti penulis masukkan linknya ya.


Tapi tidak mengapalah, yang penting itu sekarang kita semua tahu, selepas 3 tahun berlalu bukti alibi itu ternyata palsu. Nama-nama yang disebutkan kononnya sebagai saksi alibi Anwar tidak langsung dipanggil sebagai saksi. Peguam Anwar terutama ketua pasukan pembelanya, agak kurang bersemangat hendak membela Anwar.


Mungkin memang sudah tiada jalan lain atau ada udang disebalik mee.


Lagipun Anwar beri keterangan secara tidak bersumpah dari kandang tertuduh, situ saja 3 suku kes sudah tidak memihak kepadanya.


Sepanjang minggu lepas penulis beberapa kali menulis tentang Anwar yang sebenarnya cuba menipu rakyat berulang kali. Dari pembentangan bajet bayangan sehinggalah kepada tidak boleh meliwat kerana kononnya tidak boleh membengkok dan sebagainya.


Sekarang kita semua tahu yang Anwar sekali lagi menipu rakyat Malaysia dengan konon ada alibi, rupanya tiada. Sebaliknya saksi kurang penting seperti Mohd Najwan Halimi pulak yang dipanggil untuk memusnahkan kredebiliti saksi utama, Saiful Bukhari. Saksi alibinya sampai kesudah tiada juga.


Kenapa Azizah, Nurul Izzah tidak dipanggil sebagai saksi walaupun namanya sudah disenaraikan sebagai saksi alibi? Memang itu hak Anwar untuk memilih tapi terlanjur cakap dengan banyak pihak kata ada saksi alibi, persoalannya kenapa tidak dikeetengahkan.


Kalau Anwar boleh terfikir untuk memanggil Perdana Menteri dan isteri sebagai saksi, kenapa yang berkaitan tidak pulak dipanggil. Ini kalau tak membohong, apa lagi nak kata ya?


Mana rakyat yang masih percaya kepada Anwar, inilah masanya untuk menilai kembali sokongan anda. Sudah terang lagi bersuluh.


Penulis berpendapat, Anwar sudah hilang semua usaha untuk menggagalkan proses keadilan yang sedang berlangsung kepadanya. Hujung-hujung kes pembelaan yang sepatutnya memberikan impak yang lebih, nampak tidak meninggalkan kesan yang sebegitu. Rakyat semakin yakin yang Anwar meliwat Saiful pada masa dan tarikh yang disebut dalam pertuduhan.


Semua usaha Anwar untuk menunjukkan bahawa pendakwaan ke atasnya adalah konspirasi politik sudah gagal. Pembaca semua perlu menilai banyak kata-kata Anwar sebelum ini yang tidak selari dengan apa berlaku/dilakukannya sepanjang masa kes ini berjalan. Kemudian nilaikanlah orang ini, layak mana nak diangkat jadi Perdana Menteri.


Dipetik daripada : www. mykmu. net

No comments:

Post a Comment