Sunday, December 13, 2009

Nik Aziz Takut Syahid?


Ketika singgah dirumah biras di area Permatang Berangan di Seberang Perai, spy tergelak besar sewaktu asyik membaca paper HARAKAH yang menjadi rujukan wajib biras spy ni. Untuk pengetahuan semua, biras spy ni adalah totok hijau pekat wal likat PAS.
.
Satu kenyataan yang membuatkan spy tergelak besar ialah kenyataan dari wali selipar Nik Aziz yang mengatakan bahawa dia takut kena tembak jika pergi ke selatan Thailand.
.
Aiiik..., wali selipar aka peneraju kerajaan langit PAS pun takut syahid jugak ke ? Bukankah Nik Aziz sudah dilengkapi dengan peralatan-peralatan "berkat" berteknologi nano yang menjadi pujaan seantero jemaah penganut PAS?
.
Agak menghairankan juga Nik Aziz yang sebelum ni bersungguh nak mendoakan kebinasaan DS Najib hanya kerana duit royalti minyak, bertukar memuji pulak keberanian dan juga kehebatan DS Najib.
.
Perdana Menteri adalah seorang pejuang yang hebat serta pemimpin yang berani, kata Nik Aziz dalam HARAKAH tu.
.
Wahhh. Mau meroyan habis puak-puak jemaah dungu PAS bila terbaca pujian Tok Guru kepada DS Najib ni. Mesti terkedu Bung Nuar bila Najib di puji sedangkan dia langsung tak dapat pengiktirafan dihati wali selipar Nik Aziz tu.
.
Spy terfikir pulak, jika doa Nik Aziz untuk bagi pecah perut pemimpin-pemimpin Umno dimakbulkan Allah pada hari tu, siapakah pulak pemimpin melayu/Islam Malaysia yang akan membantu masyarakat Islam di selatan Thai ?
.
Nak harapkan ulamak-ulamak politik PAS, awal-awal lagi Nik Aziz dah declare takut mati syahid pasal kena tembak. Nak harapkan Mahpus, dia dok sibuk hentam Ariffahmi di PMBK. Manalah tau kaann....,kot-kot ada rezeki mahpus kat situ.
.
Husam pulak sibuk dok mencongak duit royalti Kelantan yang dia sibuk perjuangkan. Ada can lah buat projek kambing lagi lepas ni. Dulu kambing jamnapari tak jalan, mungkin lepas ni dia nak tumpukan bela kambing kacang pulak.
.
Nampak gayanya, takdak langsung pemimpin dalam PAS yang boleh diharapkan untuk membantu masyarakat Islam. Dalam negara pun banyak rakyat dibawah kawasan PAS terabai kehidupannya, apatah lagi nak bantu umat Islam di negara jiran.
.
Di Kelantan sendiri pun ramai jemaah PAS terpaksa berhijrah ke negeri lain untuk mencari rezeki. Tapi, lepas ni mungkin rakyat negeri Kelantan yang berkerja di luar akan pulang semula ke Kelantan berikutan negeri itu semakin membangun mengikut KPI terbaru Nik Aziz.
.
Banyak kerja kosong yang ditawarkan di pusat-pusat membeli belah seperti TESCO dan juga Giant di Kota Baru. Hujan emas di negeri orang, lebih baik pakat-pakat tadah hujan batu di negeri sendiri kannnn.
.
Dalam pada itu, ada pulak berita yang mengatakan Hero billboard di Kedah yang ber ura-ura nak bagi bantuan kepada rakyat Palestin....,Dahsyatttt. Tak dapat lah nak pertikaikan niat suci murni MB Azizan ni sebab mungkin dia nak membayar zakat harta untuk balak-balak negeri Kedah yang dah nak licin dibotakkannya.
.
Tapi spy teringatkan hadis rasulullah SAW yang menyuruh kita mengutamakan jiran yang terdekat terlebih dahulu didalam menghulurkan bantuan. Teringin jugak nak tanya kat MB Azizan ni, bantuan kepada mangsa banjir Kedah hari tu dah selesai ke ?
.
Masa banjir tak nampak pun lebai-lebai politik PAS Kedah turun jengok mangsa. Harap-harap, bila banjir dah surut nii..., bantuan janganlah buat-buat lupa pulak nooo.., bukannya nak kena redah banjir dah pun bila pi bagi bantuan.
.
Lagi satu, spy rasa adalah lebih afdal jika bagi saja bantuan yang nak dihantar ke palestin tu kepada masyarakat Islam di selatan Thai nun Mb Azizan oiii. Jiran sebelah rumah dok susah tu..., takkanlah kita nak sibuk pulun bagi bantuan kepada janda di hujung kampung nunn. Nak cari glamer pun agak-agaklahhh. MB Azizan dah pun glamer siot bila disetiap simpang negeri Kedah ada muka MB PAS nih.
.
Dalam sibuk-sibuk pemimpin-pemimpin melayu/Islam di Malaysia bagi bantuan merata-rata, kemana pulak hilang Bung Nuar ? Bukankah dia dilabel sebagai pejuang kemanusiaan oleh YAHUDI di barat?
.
Ohhh..., mungkin Bung Nuar sibuk mengira "resit-resit" derma DNA nya yang disalurkan ke "stor-stor kunyit" untuk dibawa ke mahkamah. Kira pejuang jugak lah Bung Nuar ni yee..., Pejuang DNA lah katakannn.
.
Apa-apapun, spy amat kagum dengan usaha gigih DS Najib didalam membantu masyarakat Islam negara jiran dan juga di rantau asia tenggara. Disamping itu juga DS Najib bertungkus lumus menyatupadukan rakyat Malaysia dan berikhtiar untuk kembali memakmurkan negara.
.
TS Muhyidin pun sedang sibuk di negara Nippon untuk menjana ekonomi negara. Dr Zambry MB Perak pun ada di California untuk menarik pelabur baru ke negeri Perak.
.
Malangnya, cuma pemimpin-pemimpin PR saja yang dok sibuk berbalah macam mana nak rembat hasil kekayaan didalam negeri. Mungkin stok harta tak cukup lagi kot noo.
.
Jika beginilah peelnya pembesar-pembesar PR, habis terjual negara rasanya jika puak-puak ini dibenarkan untuk memerintah negara pada masa akan datang.
.
Mintak simpanglah malaikat 44 puak-puak ni jadi pemerintah.
.
.
.
.
Disediakan oleh : EDITOR

No comments:

Post a Comment