Wednesday, August 10, 2011

Isu Gereja: Hadi Awang Sudah Tidak Wajib Puasa Lagi


Isu cubaan gereja DUMC untuk memurtadkan orang Islam ini begitu banyak hikmahnya, cuma kita nak sedar atau tidak sajalah. Dengan adanya isu ini, Khalid Samad yang kini dipenghujung kariernya sebagai Ahli Parlimen Shah Alam, terbogel oleh kebodohan sendiri, Hassan Ali tak pasal-pasal ‘dicalon’ menjadi MB, yang heboh terbuka kini tertutup rapi (arahan tutup mulut oleh MB) dan sebagainya.


Tidak ketinggalan yang terlihat bodoh dalam isu ini ialah Hadi Awang.


Pemilik nama yang cukup ganas pada awal-awal 80-an dengan pendekatan-pendekatan radikal Islam ala-ala syiah di Iran. Disatu ketika, Hadi Awang kelihatan lebih syiah daripada syiah di Iran yang menjadi kiblatnya bila mengkafirkan UMNO melalui Amanat Hadinya.


Memali menjadi lambang keganasan Hadi bila ada pengikut PAS yang sanggup mati katak kerana menyangka melawan polis sama dengan melawan UMNO, melawan UMNO sama dengan melawan kafir – hasil ajaran Hadi Awang.


Pendek kata, dulu dulu, Hadi cukup pantang dalam isu murtad ini. Ingat Joe Pernandez, bekas ADUN Kawasan Lunas yang dituduh Hadi cuba mengkafirkan orang melayu di Kedah? Itu takde bukti macam sekarang pun tapi Hadi tidak segan menuduh mendiang terlibat. Joe Fernandez akhirnya mati dibunuh, dipercayai angkara Kumpulan Militan Malaysia (KMM) yang pernah diketuai anak Nik Aziz, Mursyidul Am PAS – Nik Adli.


Tapi kini keadaannya berbeza, Hadi sudah transform.


Bagaimanapun, transformasi Hadi begitu mengejutkan, biasanya macam filem Transformer juga, akan berubah dari yang tak berapa hebat menjadi lebih hebat tapi Hadi transform dari radikal ganas kepada lembut aka pengecut. Telur Hadi yang ada 2 itu, tiba-tiba ghaib bagaikan dirembat mak nyah!!!


Demi nak menutup sifat penegcut yang baru diwarisinya, Hadi menuduh UMNO dan Barisan Nasional sengaja membangkitkan kontroversi pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) terhadap sebuah gereja untuk menutup tuntutan pilihan raya bersih.


Keliru, buntu dan banyak tanda soal, tang mana berkait, macam mana boleh berkaitan dan sebagainyalah.


Ini bukan sikit punya gila tau tapi sudah atas daripada gila. Hadi sudah tidak wajib ke atasnya lagi untuk berpuasa kerana mentalnya sudah rosak. Kenapa kita cakap begitu? Sebab dari sudut mana pun UMNO tidak terlibat langsung dalam hal JAIS ‘menyerbu’ gereja tersebut.


Liputan besar yang diberikan adalah patut sebab yang cuba dilanggar ini bukan undang-undang biasa tapi PERLEMBAGAAN.


Baik dari segi Hassan Ali, JAIS sendiri, dan lokasi dimana gereja tersebut terletak (dalam Selangor yang dipimpin Pakatan), UMNO dan Barisan Nasional tidak mungkin terlibat. Jadi bagaimana Hadi Awang kata UMNO boleh terlibat dalam apa cara yang cuba digambarkannya tu?


Kenyataan Hadi Awang bahawa PAS akan menemui JAIS dan pihak Gereja sendiri untuk mendapat maklumat sebenar juga sebenarnya menjadi bahan jenaka yang paling menghiburkan diseluruh negara. Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baru, Zulkifli Nordin membangkitkan kenapa Hadi sibuk-sibuk nak jumpa JAIS dan Gereja sedangkan tidak bertemu sendiri Saiful dan Eskay dalam isu liwat dan video seks, kenapa hanya percaya bulat-bulat kepada Anwar?


Hassan Ali, Exco yang bertanggungjawab ke atas JAIS sudah tentu mempunyai maklumat kelas pertama yang tidak mungkin diperolehi pihak lain tetapi kenapa Hadi tidak mahu percaya dengan penjelasannya?


Sebaliknya, UMNO pulak yang dituduh terlibat mensensasikan cerita ini?


Inilah jadinya bila Hadi dan PAS yang dipimpinnya sudah bertuhankan kepada lain daripada Allah swt. Pertimbangan dan tindakan Hadi langsung tidak selaras seperti yang dicontohkan dalam kes gereja itu tadi dengan kes liwat dan video seks yang membabitkan Anwar – hanya cuba terlihat adil bila dah tersepit.


Apa pun Hadi cuba buat sekarang, ibarat tikus membaiki labu. Imej PAS sudah rosak, bukan setakat rosak, sudah hancur pun. Maklum, agen kafir untuk memurtadkan orang Islam. Demi menyelamatkan karier politiknya, Hadi patut sekarang sudah ada nama Kristian, Hardy!!!!


Dipetik daripada : www. mykmu.net

No comments:

Post a Comment