Sunday, August 07, 2011

Izzah perlu kawal Papanya agar tak “pancut” merata-rata..!!!


Kecoh betul Nurul Izzah yang mendakwa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, hilang kawalan terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR). Dia memberi alasan bahawa Pakatan Haram kononnya itu telah menemui bukti sebanyak 1,600 nama rakyat asing yang diberikan hak mengundi pada pilihanraya.


Itu saja alasannya? Jelas sekali Izzah tidak mempunyai asas yang kukuh dan tidak menyiasat dahulu sebelum membuat sebarang pendakwaan. SPR dan JPN telah pun membuat kenyataannya menjelaskan keadaan sebenar. Menurut SPR, hanya JPN sahaja yang boleh mengesahkan perkara tersebut. JPN pula telah menjelaskan bahawa “geng 71″ tersebut melalui kenyataa akhbarnya di sini. Begitu senang dimatikan hujahnya.


Pun begitu, Izzah perlu tahu bahawa ibunya, Kak Wan dan dirinya sendiri perlu mengawal bapanya. Sebenarnya, bapanya itulah yang hilang kawalan. Tidak puas dengan Kak Wan seorang, dia cari yang lain-lain. Nafsu buas bapanya itu tidak mengenal erti halal atau haram. Pakai redah ikut sukanya sahaja.


Papa Nurul Izzah sudah popular dengan tabiatnya yang sukar mengekang nafsu serakahnya. Sebut saja “jenis” apa yang belum dicubanya, semua sudah di”jamah”nya. Bukan setakat perempuan, lelaki pun di”sebat”nya. Rasanya, Izzah pun tahu minat Papanya itu!


Izzah kenal Sukma, adik angkat kepada Papa tersayangnya itu? Tidakkah Izzah tahu betapa “trauma”nya Wan Azizah dengan kelibat Sukma? Bagaimana dengan Azizan? Masih kenal dengan nama itu? Mungkin Izzah tidak kenal dengan Mior, namun saya yakin Izzah kenal dengan Shamsidar Taharin, bukan? Itu belum disebut mengenai Saiful Bukhari, satu Malaysia kenal mangsa Anwar yang seorang ini!


Izzah yakin bahawa bukan Papanya di dalam skandal video rakaman yang ditayangkan oleh Datuk T? Yakin? Bagaimana dengan suami, mertua dan sanak saudara lain? Mereka yakin bahawa itu “bukan” Anwar? Bagaimana dengan adik kandung Izzah sendiri, Ehsan? Dia yakin itu “bukan” Papanya juga? Tak payahlah Izzah nak berselindung lagi. Rahsia itu bukan lagi rahsia…


Sewajarnya, Izzah kena cermin di dalam lingkungan keluarganya dahulu. Setahu saya, Izzah tinggal bersama Papa dan Ibunya. Sudah tentu sering bersemuka. Sepatutnya, Izzah perlu mengajak ibunya untuk berkonfrontasi dengan Papanya yang hilang kawalan diri. Papanya perlu di”kawal” agar tidak “memancut” merata-rata…


Izzah perlu tahu bahawa norma-norma kehidupan Islam yang sihat, seorang manusia itu mampu mengawal nafsunya. Seperti di bulan Ramadhan, kita bukan saja perlu mengawal nafsu makan dan minum, nasfu seks juga perlu dikawal. Manusia seperti Papanya yang tidak mampu mengawal nafsu tidak melayakkan dirinya untuk dipanggil manusia. Manusia jenis apakah ini yang tidak mampu mengawal nafsu sendiri..? Persoalan itu perlu Izzah tanya kepada Papa…


Dipetik daripada : www. mykmu . net

No comments:

Post a Comment