Thursday, October 29, 2015

Arul Kanda Buktikan Dirinya Lebih "Jantan" Dari Tony Pua

Ahli Parlimen Petaling Jaya, Tony Pua yang sebelum ini berlagak mencabar Presiden dan Pengarah Kumpulan Eksekutif 1MDB, Arul Kanda untuk berdebat dengannya dalam satu program yang akan disiarkan secara langsung dikaca televisyen disahut oleh Presiden 1MDB itu.

Arul berkata, beliau menerima cabaran Pua untuk berdebat yang akan disiarkan secara langsung itu, tetapi dengan bersyarat.

"Saya menerima cabaran Tony Pua dan menantikan jawapan daripadanya," kata Arul.

Dalam masa sama, Arul menjelaskan syarat yang ditetapkan itu adalah Pua yang merupakan Ahli Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) perlu meletak jawatan tersebut terlebih dahulu sebelum perdebatan itu berlangsung.

Katanya, ini bagi mengelak pertembungan kepentingan diri berlaku ketika program tersebut diadakan.

Arul berkata, beliau percaya Pua akan meletak jawatan dalam PAC itu bagi memboleh cabaran yang dilakukan oleh pemimpin DAP itu terlaksana dan segala persoalan yang dikehendaki pemimpin DAP itu akan terjawab dalam program tersebut.

"Seperti mana yang diketahui, Tony Pua merupakan Ahli PAC yyang sedang melakukan penyiasatan terhadap 1MDB. Bagi mengekalkan integriti dalam siasatan PAC dan untuk mengelak sebarang pertembungan kepentingan peribadi, Tony Pua terlebih dahulu perlu meletak jawatan dalam PAC.

"Saya percaya dia mempunyai keberanian untuk membuat perkata yang betul dan sanggup meletak jawatan dalam PAC supaya 'tiada tangan terikat' ketika kami berdua muncul dalam program bual bicara secara langsung itu," katanya.

Adakah dengan sahutan ini Pua berani melepaskan jawatannya dalam PAC bagi memberi laluan 'bersih' untuk mengadakan perdebatan ini??

Kalau tidak berani untuk melepaskan jawatan dalam PAC, usahlah membuat cabaran seolah-olah berada di  pihak yang benar. Nanti diri sendiri yang termakan dengan cabaran tersebut. Pasti Pua tengah menggelabahkan?? haha....

Disediakan oleh : PeneranganPemudaSEREMBAN

No comments:

Post a Comment