Wednesday, October 28, 2015

Kenapa DAP "Gelabah Biawak" Bila PAS Mahu Kerjasama Dengan UMNO?

Ingatkan hebat sangat la pemerintahan DAP ni, tak sangka pulak yang DAP sebenarnya dikhabarkan kecut perut bila dengar yang PAS acah-acah nak bekerjasama dengan Barisan Nasional (BN). Hahaaaa…pengecut rupanya DAP ni ingatkan berani sangat la.

Rupa-rupanya mereka ni pengecut! Bila dengar khabar angin PAS nak bekerjasama dengan BN, mereka terus gelabak biawak, tak senang duduk! Tempoh hari bukan main lagi keluar statement kononnya PAS ni tak berguna sekupang pun bagi mereka, takde PAS pun tak jejas apa-apa. Nah sekarang ni??

Kenapa perlu takut dengan PAS?? Bukan setakat DAP je yang gelabah biawak tetapi Parti Amanah Rakyat (AMANAH) yang pada mulanya angkuh berbicara sekarang ni sudah mula gelisah bila lihat PAS sudah mula bangun menentang.

“DAP juga tentunya sedang gementar dengan bayangan kerjasama PAS dengan BN kerana kacamata cauvinisnya nampak kerjasama ini sebagai PAS UMNO yang akan memberi kesan buruk kepada Pakatan Rakyat yang sedang berada dalam keadaan terumbang ambing.

“Bagi DAP perkembangan ini adalah kemunduran Malaysia dari politik Malaysian Malaysia yang sedang rancak maju kehadapan,” tulis bekas Menteri Penerangan Tan Sri Zainuddin Maidin di laman zamkata.blogspot.com.

Pasti kesukaran akan bertambah untuk Pakatan Harapan jika benar kerjasama diantara PAS dan BN berlaku dalam pilihan raya kelak. Mungkin Pakatan Harapan takut penyokong PAS akan beralih arah menyokong BN dan pastinya itu adalah satu kelebihan bagi BN.

Disediakan oleh : PeneranganPemudaSEREMBAN

No comments:

Post a Comment