Wednesday, January 29, 2014

Guru Sekolah Cina "Agen" Lancarkan Propaganda Bencikan Melayu?

26 Januari 2014


terbalik bendera
Anak muda Cina yang bersekolah di sekolah venakular seolah-olah berada dalam “kem latihan ” untuk disemaikan benih kebencian terhadap bangsa Melayu yang merupakan Tuan Tanah Melayu. Mereka lupa bahawa bangsa Cina dibawa oleh Inggeris ke Tanah Melayu untuk menjadi pelombong bijih timah. Jelas di sini seolah-olah guru-guru di sekolah venakular terlibat dalam agenda jahat DAP ini.

Penglibatan sekolah venakular dalam penyebaran hasutan kebencian yang melampau ini telah lama kita war-warkan dan suarakan. Rakyat mahu sekolah venakular ini dihapuskan demi menjaga keamanan negara. Kebimbangan kita akan sekolah venakular yang menghampiri kepada “pusat didikan jahat ” yang sentiasa menghasut sememangnya berasas. Beberapa kes melampau telah menjadi bukti.

Namun kejadian terbaru yang berlaku di sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Khai Meng benar-benar melampau dan tidak boleh kita terima. Tindakan guru tersebut seolah-olah mencabar ketegasan kerajaan dalam menangani isu kebiadapan Cina. Sebelum ini mereka uji kerajaan dengan beberapa siri kebiadapan dan kerajaan dianggap lembik dan tidak mampu menangani mereka kerana dengan senang kerajaan diperbodohkan dengan sekadar ucapan maaf atas siri kebiadapan.

Memang melampau dan rasis apabila empat murid gagal menyiapkan tugasan sekolah yang diberi,namun hanya dua murid Melayu tahun empat di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Khai Meng dekat sini dilayan seperti seekor lembu apabila digantung loceng di leher dan dipaksa memakan rumput oleh seorang guru sekolah itu, Khamis lalu. Sedangkan dua orang lagi murid Cina tidak dihukum dengan cara yang sama.

Sikap rasis melampau guru lelaki berusia 26 tahun amat ketara. Beliau yang mengajar mata pelajaranBahasa Inggeris itu menggelarkan Muhammad Nasvinder Muhammad Amit dan Mohd. Izat Iqbal Mohd. Harith sebagai ‘lembu’ dan turut mengugut akan memuat naik gambar mereka yang diambil menggunakan telefon bimbit di laman sosial Facebook.

Sebelum ini Ahli jemaah pengurus sekolah yang dikenali sebagai Pang berusia dalam lingkungan 60-an itu telah menyuruh guru mualaf berusia 25 tahun supaya membuka tudung selain mengancam keselamatannya sekiranya enggan berbuat demikian.Kejadian ini berlaku di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Nan Ya. Mereka yang bertanggungjuawab terlepas mudah begitu sahaja dengan hanya permohonan maaf. Kita sebenar boleh bayangkan bagaimana bangsa Cina ini sedang mentertawakan kita.

Tindakan murid-murid bangsa Cina yang bersikap biadap melampau sudah tentu didorong oleh guru-guru mereka yang menerapkan hasutan kebencian terhadap bangsa Melayu dan negara. Sebelum ini juga akhbar Utusan Malaysia bertarikh 12 Mei 2013 ada memaparkan gambar sekumpulan orang Cina rakyat Malaysia memegang bendera Malaysia yang diterbalikkan di Taiwan. Mereka ingin menggambarkan bahawa pemerintah kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak patut memerintah selepas Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13.

Gerakan bencikan Melayu bencikan Islam bencikan Malaysia seolah-olah didokong oleh “tangan ghaib” yang berada di luar negara. Mereka benar-benar bertekad untuk memusnahkan negara melalui agen mereka iaitu bangsa Cina dengan bantuan Melayu yang lupa diri seperti PKR dan PAS. Ini merupakan mainan kuasa besar yang memperjudikan nasib rakyat yang tidak berdosa,

Oleh itu kerajaan perlu mengekang secara maksima segala tindak tanduk mereka ini. Kita telah bongkarkan bahawa sekolah venakular merupakan medium yang digunakan oleh “tangan ghaib” yang mempunyai agenda jahat ini. Maka kerajaan perlu faham akan keperluan memansuhkan sekolah venakular. Ianya sudah menjadi satu kemestian bukan lagi pilihan. Kami rakyat yang mengundi Barisan Nasional mahu kerajaan tegas demi keamanan negara dan kesinambungan agama Islam, bangsa Melayu dan Malaysia.

Dipetik daripada : www. mykmu. net

No comments:

Post a Comment