Saturday, August 15, 2015

Pemimpin DAP Perak Sertai PAS... Perlu Berhati Hati Tu

SHAH ALAM : Salah seorang pemimpin DAP Perak, Sum Cheok Leng hari ini mengumumkan menyertai PAS melalui Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) untuk berjuang dalam wadah parti Islam berkenaan.

Sum merupakan bekas ADUN Bercham pada Pilihan Raya Umum ke-12.

Pengumuman penyertaannya ke dalam PAS dilakukan dalam satu sidang media di Pejabat Badan Perhubungan PAS Perak.

Sum menegaskan beliau dengan rela hati menyertai DHPP.

"Walaupun saya tidak lagi menjadi wakil rakyat tetapi masyarakat masih mencari saya meminta tolong.

"Saya ditawarkan oleh seorang individu di dalam PAS untuk menyertai PAS supaya ada pentas baru untuk berkhidmat kepada masyarakat.

"Saya pertimbang tawaran itu dan akhirnya saya membuat keputusan untuk menyertainya," katanya yang dipetik Harakah Daily.

Sum juga memberitahu dirinya sudah terbiasa dengan PAS sejak tertubuhnya Pakatan Rakyat (PR) pada 2008 yang lalu.

Dalam pada itu Sum berkata beliau sudah menghantar makluman penyertaannya ke dalam PAS kepada Pejabat DAP Pusat, semalam.

Disediakan oleh : PeneranganPemudaSEREMBAN

No comments:

Post a Comment