Thursday, August 13, 2015

Hadi Awang Gembira Ramai Keluar PAS.. Senang Nak Jaga Katanya..

Presiden PAS Abdul Hadi Awang menyifatkan langkah oleh kumpulan-kumpulan kecil anggota parti di seluruh negara mengumumkan peletakan jawatan mereka dari parti sebagai proses pembersihan untuk PAS.

Beliau berkata beliau tidak terganggu dengan perkembangan tersebut kerana ia adalah sesuatu yang baik untuk parti, malah menegaskan bahawa PAS telah menerima lebih banyak aplikasi untuk menjadi ahli dari pelbagai individu.

 "Itu (peletakan jawatan anggota parti) adalah pembersihan parti yang berlaku secara semula jadi.

"Kami tidak bimbang ... kita gembira ... keahlian kami semakin meningkat, dalam masa satu bulan yang lalu, kami menerima 4,000 ahli baru yang telah didaftarkan, dan masih terdapat 2,000 hingga 3,000 permohonan untuk menjadi ahli yang belum diproses," katanya kepada pemberita.

Dalam perkembangan lain, Abdul Hadi berkata, PAS tidak akan mengambil bahagian secara langsung dalam Perhimpunan Bersih 4.0 pada 29 Ogos tetapi hanya akan menghantar dua orang wakil iaitu Naib Presiden PAS Idris Ahmad dan Timbalan Pesuruhjaya Wilayah 1, Kamaruzaman Mohamad sebagai pihak yang ingin mempunyai perhimpunan sendiri kemudian.

Dipetik daripada sumber : BERNAMA

No comments:

Post a Comment