Friday, September 25, 2015

Anwar Calon PM Sebab Guan Eng & Mat Sabu Tak Layak

Pakatan baru pembangkang, Pakatan Takdak Harapan yang dirasmikan secara air liur kelmarin (sama macam Pakatan Rakyat sebelumnya) tetap mencalonkan Anwar sebagai Perdana Menteri (juga sama seperti Pakatan Rakyat sebelumnya ) adalah kerana tidak ada di kalangan pemimpin pembangkang sedia ada yang layak jadi Perdana Menteri KALAU mereka menang.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiNoXpVuZ-F2AX2eNPXp-v7ISUi2CwxM2veaRxiIjFaDMf1ca-E7nmNcGShN44oEYmNHAs1OVd1RrQlKT1qsj10xBQ3zU7SOBkeCfgd61vWkO4uYg6TopEDyi2HjTrQp2AdYn0TIzfeuT0/s1600/1500148a25e0e834026dbfe0d2bb7779.jpg
Ironinya, dalam masa sama, senang-senang mau Datuk Seri Najib turun dan orang lain jadi Perdana Menteri tapi bahagian dia, hanya Anwar saja yang layak, orang lain tidak boleh.  Baru peringkat angan-angan pun dah takdak orang lain, ini pulak cakap pasal realiti nak ganti Najib sebagai Perdana Menteri.

Baik Guan Eng apatah lagi Mat Sabu, kedua-duanya tidak layak untuk jadi Perdana Menteri, kaki liwat ini juga yang boleh. Tanpa sedar ia sebenarnya merendahkan kebolehan pemimpin lain Pakatan Harapan terutama Guan Eng yang begitu cemerlang menguruskan Pulau Pinang. Sejak jadi ketua kerajaan, banyak perubahan yang berlaku di negeri itu, antara lain banjir kilat dan tanah runtuh yang kerap. Kesesakan jalan raya juga semakin menjadi-jadi, inilah bukti kejayaan yang dibawa Guan Eng di Pulau Pinang.

Guan Eng juga ada status bekas banduan sama seperti Anwar bila dia dibebaskan pada tahun 2020 nanti.  Yang Guan Eng tidak ada hanya status sebagai peliwat sahaja.

Mungkin sebab itu, tidak cukup syarat untuk menjadikan Guan Eng sebagai calon Perdana Menteri Pakatan Harapan, hanya Anwar saja yang layak  atas ‘kelebihan’ yang dimilikinya. Tak sedar diri juga diperbodohkan, tak tahulah nak cakap. Mungkin DAP fikir Anwar tak lama jadi Perdana Menteri dan mereka akan ambil alih. Tapi DAP jangan pandang rendah Azmin, orang ini juga ada impian yang sama.

Apa pun ini semua untuk rakyat tahu bahawa negara ini tidak akan aman kalau pun BN ditumbangkan. Selain percakaran politik dan perebutan jawatan  (siapa jadi Perdana Menteri selepas Anwar), Pakatan ini tidak boleh bawa kestabilan antara kaum di negara ini termasuk sesama mereka sendiri.

Penulis jangka selepas ini giliran PKR pulak untuk jadi macam PAS sebab DAP sudah menguasai Pakatan Harapan ini. Parti Amanah Negara (PAN ) DAP yang tubuhkan,  Mat Sabu hanya boneka nya saja.

Kalau tubuh Pakatan baru pun pakai modus operandi sama dengan yang lama, jangan terperanjat kalau pengakhiran nya nanti pun lebih kurang itu juga.

Oleh itu, sokong lah BN.

Disediakan oleh : PeneranganPemudaSEREMBAN

No comments:

Post a Comment