Thursday, September 24, 2015

Mahfuz Bean Rela Jadi Korban Pak Angguk Saja !!!

Nampak gayanya skandal Si Mahfuz Bean ni semakin hari semakin wujud kebenarannya. Jika sebelum ini, dia didakwa sebagai 'Informer' dalaman PAS untuk puak - puak Pengkhianat tu.

Perkara tersebut dapat kita lihat dengan jelas apabila pembabitan dan penglibatan Si Mahfuz Bean dengan puak - puak Pengkhianat tu nampak sangat rapat diantara satu dengan yang lain.

Nak pulak apabila puak - puak Pengkhianat yang GAGAL dalam pemilihan parti sebelum ini mengadakan 'Road Show' mereka sekeliling Negara. Kehadiran Si Mahfuz Bean tu cetus tanda tanya.

Namun, keputusan Si Mahfuz Bean tu untuk terus kekal dan menerima jawatan yang ditawarkan oleh parti juga turut membangkitkan kecurigaan dikalangan ahli - ahli disemua peringkat.

Masing - masing hanya mampu menggeleng kepala dalam diam tanda tidak bersetuju. Namun, tidak ada yang berani untuk bersuara secara terbuka dan membantah keputusan tersebut.

Tetapi dari sumber yang dimaklumkan, Si Mahfuz Bean tu sejak akhir - akhir ini memang banyak kali disisihkan dari sebarang perbincangan berat berkaitan dengan strategi dalaman parti.

Dia hanya dijemput untuk menghadiri mesyuarat - mesyuarat rasmi berkaitan dengan jawatankuasa parti itu sahaja. Sebaliknya, banyak perbincangan sulit dibuat tanpa pengetahuan dia.

Jika benar sumber yang diberikan, maka tak mustahil sekiranya diperingkat kepimpinan sendiri pun menaruh perasaan curiga secara senyap - senyap terhadap Si Mahfuz Bean tu sendiri.

Sama ada dia sedar atau tidak, itu kita tak pasti. Tapi, tak heran la kenapa sehingga hari ini Si Mahfuz Bean tu masih mendesak agar parti memberikan pertimbangan untuk menyertai Pakatan 2.0.

Dengan mengharapkan parti bertindak secara terbuka untuk menerima realiti Politik hari ini membuktikan bahawa dia tidak mempunyai keyakinan yang jitu terhadap kepimpinan pusat.

Sedangkan pendirian parti sendiri pun sudah jelas menyatakan bahawa mereka tetap enggan menjalinkan sebarang hubungan kerjasama dengan Pakatan Haprak tu selagi adanya DAPigs.

Jadi, untuk apa lagi Si Mahfuz Bean tu masih nak menyalak tak tentu arah dan mendesak agar parti mengadakan sebarang perundingan? Kalau dia nak jadi Pak Angguk Saja dalam Pakatan 2.0 tu, pergi je la. Tak payah la ajak orang lain terjun dalam lubang taik yang sama!!! 

Disediakan oleh : PeneranganPemudaSEREMBAN

No comments:

Post a Comment