Friday, May 20, 2016

Surat Anwar Tuju Pada Azmin?

EDITOR MENULIS...
20 MEI 2016

b17c0ea0-0ba5-422a-9377-d81b862fddc8
Ada orang memaklumkan kepada saya, panjang-panjang surat yang Anwar tulis dari penjara tu sebetulnya ditujukan kepada seorang saja, iaitu orang nombor 3 dalam hieraki kuasa PKR, Azmin – bukan kepada sesiapa yang lain dalam PKR.

Ye tak ye jugak, takkan dia nak sound bini atau anak dia sendiri (berjumpa setiap minggu) pasal kerjasama dengan Mahathir melalui surat kot, mesti kepada seseorang yang spesifik.  

Spesifiklah tu, kalau nak buat umum kepada ahli-ahli PKR yang lain, taklah Azizah isytihar surat tu hal dalaman parti.

Dan siapa lagi yang spesifik itu kalau bukan Azmin. Buktinya, ia adalah Azmin yang konsisten nampaknya ke hulu ke hilir galak menyertai program Deklarasi Rakyat Mahathir, orang lain mana ada.  Satu dua tu adalah, yang banyaknya kelihatannya Azmin.

Tak hairan kenapa Azmin taknak ulas pasal surat tu, memanglah dia taknak ulas, sebab surat tu besar kemungkinan ditujukan pada dia!!

Apa pun tak kisahlah tu, yang penting pendedahan surat itu dan tunggang langgang yang mengikut di belakang, menandakan PKR memang dalam keadaan porak peranda – dek Mahathir saja.

Ini sebenarnya keadaan yang menguntungkan UMNO/BN. lebih lagi dalam persiapan kita menghadapi 2 pilihanraya kecil di Sg Besar dan Kuala Kangsar. PKR seperti yang kita tahu adalah pihak yang diharap untuk menjadi orang tengah antara Pakatan Harapan dan PAS bagi mengelakkan pertandingan 3 penjuru yang pastinya akan memenangkan BN.

Tapi nak jadi orang tengah macam mana bila dia sendiri sedang bergoncang dari dalam?  

Nak betul orang macam mana kalau diri sendiri pun tak betul?

Disediakan oleh : 
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgL6gNw-FECpgBNYj5oxUzyMmBEYK_yeKaoZ4-9uM-1VsmA15QBR2_qDYB_fWpmzfrmVEuI41tdrmAlKrMtnrLLyvsnALut2F3R0GQ7jQvVRKwBMFQ8gzROAzgKEhHYMfVsvIn7OFFvUoY/s200/Acoy_Posterize.jpg
Sdr Syamsul Amri Hj Ismail
Ketua Penerangan
Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Seremban

No comments:

Post a Comment