Friday, May 20, 2016

Azmin : Hadi Tidak Tahu Apa Yang Sedang Berlaku Dalam PAS

http://www.freemalaysiatoday.com/wp-content/uploads/2015/11/azmin-ali_hadi-awang_600.jpg
Menteri Besar Selangor Datuk Seri Azmin Ali membidas Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan mengatakan bahawa presiden PAS itu “mungkin tidak sedar apa yang berlaku di dalam parti sendiri.”

Azmin berkata beliau bersedia untuk bertemu Hadi bagi menyelesaikan rundingan kerusi dengan PAS untuk Sungai Besar pilihan raya kecil parlimen yang akan diadakan pada 18 Jun.

Azmin, yang juga Timbalan Presiden PKR, berkata beliau telah mengadakan mesyuarat dua kali dengan pemimpin-pemimpin tertinggi PAS, termasuk timbalan presiden Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Pengarah Pilihan Raya Datuk Mustafa Ali dan Setiausaha Politik Hadi, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar mengenai rundingan kerusi itu, walaupun Hadi bertegas PAS tetap akan bertanding di situ.

“Kadang-kadang saya kasihan dengan Ustad Hadi. Mungkin dia tidak tahu apa yang sedang berlaku dalam partinya,” kata Azmin.

“Pakatan Harapan dan PAS mempunyai ramai calon yang baik. Itulah sebabnya kita masih berbincang, “kata beliau sambil menambah bahawa masih jauh lagi sebelum penamaan calon pada 5 Jun.

Ditanya mengenai hasil pertemuannya dengan Parti Amanah Negara sehari sebelum itu, Azmin berkata Amanah ada menyebut tentang meletakkan calonnya.

Disediakan oleh : PeneranganPemudaSEREMBAN

No comments:

Post a Comment