Friday, October 25, 2013

DAP Beropera Nafikan Tsunami Cina PRU13

24 Oktober 2013


guan eng3
Setelah Barisan Nasional terus dapat mengekalkan kuasa selepas Pilihanraya Umum ke13 baru-baru ini maka DAP mula bersilat opera untuk memastikan bangsa Cina terus dapat menipu kerajaan untuk mengaut keuntungan secara maksima  dengan memperbodohkan kepimpinan Negara. Tambahan pula para penasihat kerajaan tidak mendapat gambaran sebenar peratusan sokongan masyarakat Cina yang memilih untuk  berpura-pura sebagai talam dua muka untuk terus melalaikan kerajaan.

Sekarang mereka cuba bermain teka-teki akan jumlah sokongan yang bakal diberi oleh bangsa Cina kepada kerajaan Barisan Nasional. Majoriti rakyat Malaysia yang waras fikirannya telah sedar dan bangkit dari mimpi. Kami sedar bahawa bangsa Cina sememangnya bersatu hati untuk menjatuhkan pemerintahan Barisan Nasional yang bertunjangkan UMNO.

Namun bangsa Cina masih berharap kepada bangsa Melayu yang mereka boleh perbodohkan di dalam PAS dan PKR untuk terus mempengaruhi kerajaan untuk mempercayai pembohongan mereka bahawa bangsa Cina masih lagi menyokong Barisan Nasional. Ini merupakn strategi melalaikan dan melekakan untuk memastikan kerajaan Barisan Nasional tidak menyusun strategi yang cukup baik dan mantap untuk mempertahankan kuasa.

DAP mengambil peluang untuk mempersendakan kekalahan Datuk Ali Rustam dalam pertandingan Naib Presiden UMNO baru-baru ini.  Selain daripada itu mereka juga menuding jari terhadap para penasihat Datuk Seri Najib yang telah memberikan maklumat yang salah sehinggalah ke hari penggundian PRU13 baru-baru ini.

Kononnya dengan jumlah pengundi di Bukit Katil yang terdiri daripada 53% Melayu masih lagi memihak kepada pembangkang. Dengan andaian 85% Cina keluar mengundi yang menentang Barisan Nasional  dan 70% Melayu mengundi UMNO namun Datuk Ali Rustam masih kalah maka mereka cuba menafikan tsunami pengundi Cina sedangkan hakikatnya kita tahu bahawa peratusan sebenar pengundi Cina keluar mengundi amat tinggi jika dibandingkan dengan pengundi Melayu.

Dalam waktu yang sama mereka juga cuba menonjolkan bahawa pada PRU14 yang akan datang dengan peratusan keluar pengundi Cina yang bakal meningkat dengan banyaknya dan ditambah dengan bangsa Serani dan bangsa India maka Melaka bakal jatuh ke tangan mereka.


Dengan penambahan pengundi muda yang memihak kepada mereka melalui serangan media sosial secara berterusan  bakal memihak kepada mereka kecuali para Menteri yang bertanggungjawab untuk memberi informasi yang benar dan tepat kepada para pengundi muda agar tidak terus dipesongkan pegangan patriotism nya. Para  Menteri harus  menjalankan tugas dengan gigih dan berterusan untuk memulihkan akidah dan pegangan pengundi muda yang telah dipesongkan oleh pembangkang. Kami memohon kerajaan memantau menteri yang bertanggungjawab membawa orang muda menyokong semula Barisan Nasional.


Kami amat memandang serius akan kewibawaan para Menteri yang membawa musuh ke dalam arena pentadbiran kerajaan. Sebarang kebocoran bakal mengakibatkan Negara tergadai kepada musuh yang sentiasa mencari ruang dan luang untuk memusnahkan Negara.

Dipetik daripada : www. mykmu. net

No comments:

Post a Comment