Monday, December 01, 2014
Adu kerosakan jalan melalui telefon pintar.
2 Disember 2014 : Kementerian Kerja Raya (KKR) akan mewujudkan
sebuah aplikasi telefon pintar bagi memudahkan rakyat menyalurkan aduan
berhubung masalah jalan raya di negara ini, kata menterinya, Datuk Seri
Fadillah Yusof.
Beliau berkata, melalui aplikasi itu, orang ramai boleh mengambil
gambar kerosakan jalan raya dan infrastruktur di lokasi sebenar dan
menghantarnya kepada kementerian untuk mengambil tindakan susulan.
“Ini adalah inisiatif yang kita akan jalankan dalam menzahirkan
komitmen penuh kementerian untuk memberi khidmat terbaik kepada seluruh
rakyat Malaysia,” katanya ketika berucap pada Majlis Malam Media Bersama
Menteri Kerja Raya di sini, malam tadi.
Turut hadir Timbalan Menterinya, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin,
Ketua Setiausaha kementerian, Datuk Seri Zohari Akob dan Ketua
Eksekutif, Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan Malaysia (CIDB), Datuk
Seri Dr Judin Abdul Karim.
Fadillah berkata, kementerian itu juga menggunakan media sosial untuk
berinteraksi dengan masyarakat serta menyampaikan maklumat melalui
Twitter dan Facebook.
Beliau juga berkata kementerian itu turut memberi komitmen sepenuhnya
bagi memastikan perkhidmatan dapat diberikan kepada seluruh lapisan
masyarakat, terutama dalam pengendalian lebuh raya dan jalan persekutuan
yang tertakluk di bawah kuasa kementerian itu.
Tambahnya, kementerian itu bagaimanapun tidak bertanggungjawab
terhadap jalan negeri dan jalan kampung kerana iannya terletak di bawah
kuasa kerajaan negeri.
Oleh : BERNAMA
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment