Monday, February 18, 2013

Sekitar Himpunan Perdana Anak-Anak Kelate Di Perantauan 2013


18 Februari 2013


Himpunan Perdana Anak-Anaka Kelantan Di Perantauan 2013 -Front

Semalam 17 Februari 2013, bertempat di Stadium Putra Bukit Jalil ribuan anak-anak Kelantan di perantauan telah dipertemukan dalam 
Himpunan Perdana Anak-Anaka Kelantan Di Perantauan 2013 -3
Himpunan Perdana Anak-Anak Kelate Di Perantauan 2013, perhimpunan sillaturahim sesama Kelantan yang terbesar dan pertama kali diadakan di negara ini.


Stadium tersebut secara keseluruhannya mempunyai kapasiti 16,000 tempat duduk termasuk 3,000 tempat duduk mudah alih, manakala ruang berdiri pula dianggarkan mampu menampung 3,000 orang. Sementara di gelanggang arena pula boleh memuatkan lebih 5,500 orang.


Jumlah kehadiran di himpunan ini dianggarkan melebihi 15,000 orang dengan seb
Himpunan Perdana Anak-Anak Kelantan Di Perantauan 2013 -10
ahagian besarnya berpakaian merah sesuai dengan semangat Gelombang Merah yang kini semakin menyemarak di hati sanubari majoriti rakyat Kelantan.


Jika diambil kira ribuan lagi yang berlegar di ruang pendaftaran di pintu masuk utama stadium, mungkin keseluruhan hadirin mencecah sekitar 18,000 orang atau lebih

Sejak jam 11 pagi perkarangan stadium itu telah dibanjiri anak Kelate yang datang bersama keluarga dan rakan-rakan sama ada dari sekitar Selangor, Kuala Lumpur dan beberapa negeri berdekatan yang kemudiannya dijamu dengan nasi gulai kawah.

Himpunan Perdana Anok-Anok Kelate 2013-1
Himpunan Perdana Anok-Anok Kelate 2013-3

Bagaimana pun disebabkan jumlah meja makan di dalam gelanggang arena stadium tidak 
Himpunan Perdana Anak-Anaka Kelantan Di Perantauan 2013-Ruang Legar2
mencukupi, ramai yang menjamu selera dengan duduk di atas lantai secara santai, sementara ribuan yang lain lagi terpaksa bersila di ruang luar sekitar perkarangan dan koridor tepi stadium.


Himpunan yang agak meriah ini turut diserikan dengan kehadiran pemain-pemain bola sepak Kelantan, The Red Warrior (TRW) disamping persembahan dikir barat dan nyanyian oleh beberapa artis tanahair termasuklah Nash, Jay-Jay serta dua tiga orang lagi artis lain.


Program himpunan yang turut mendapat kerjasama
Himpunan Perdana Anak-Anak Kelantan Di Perantauan 2013 -13
Kementerian Belia & Sukan ini telah dirasmikan oleh Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak sekitar jam 5 petang.


Sebelum perasmian, hadirin di bawa menghayati video lagu “Bo La Wei” yang bermaksud “cukup-cukuplah tu” ataupun boleh juga difahami sebagai “sudah cukup-cukup sudah, cukup di sini sahaja” yang merujuk secara langsung kepada pemerintahan PAS di Kelantan.

* Internet dah ok skit, baru dapat update gambar-gambar lain. 18-02-2012 / 04.40pm.

1) Puak-puak PAS sekarang tengah edar gambar stadium yang tak ramai orang, rasanya dirakamkan mungkin sekitar jam 11pg hingga 12 tengahari. Standard puak PAS, takut berdepan kebenaran. Minta tolong rakan-rakan semua sebarkan semua gambar-gambar ini untuk menangkis tohmahan PAS.


Bo la weii, cukup-cukup la tertipu dengan perangai alim-alim kucing puak PAS munafik tu.
2) Tukar Itu Hijrah, Tanah Itu Maruah, Gelombang Merah Kelantan Berubah

3) Sapa-sapa hok berkesempatan tu try gak upload video “Bo La Weii” tu masuk dalam youtube, ramai lagi yg belum dengar lagi tu.
 
Himpunan Perdana Anok-Anok Kelate 2013-4
Himpunan Perdana Anak-Anak Kelantan Di Perantauan 2013 -9
Himpunan Perdana Anak-Anak Kelantan Di Perantauan 2013 -7
Himpunan Perdana Anok-Anok Kelate 2013-2
Himpunan Perdana Anak-Anak Kelantan Di Perantauan 2013 -6

No comments:

Post a Comment