Wednesday, November 11, 2015

PKR Dah Macam Parti Orang Sakit Jiwa

EDITOR MENULIS...
11 NOVEMBER 2015
wan jijah penjara
Melihat gambar-gambar penjara replika yang dibina dalam kediaman mewah Anwar di Segambut ni, saya rasa sedikit terganggu.  Dah rasa PKR ini bukan parti politik tapi tempat orang sakit jiwa.  Asalnya saya taklah begitu ambil peduli tapi bila ternampak beberapa kali tu, rasanya bukan manusia yang buat benda ni tapi entah spesis apa.

Pandanglah dari segala segi pun, apa ke faedahnya buat replika penjara lepas tu sorang-sorang masuk bergambar dalamnya?  Takde faedah langsung apatah lagi bagi sebuah parti yang konon siang malam mendakwa berjuang demi rakyat.

Bukan budak-budak yang buat kerja ni, tapi orang tua yang mendakwa cerdik, professional dan bersedia nak pimpin negara.

Sebetulnya ini semua cerita nak membodohkan rakyat.  Sampai ke tahap macam itu sekali dia main-mainkan rakyat, buat penjara replika dan dakwa Anwar ditahan sebagai banduan politik (bukan sebab meliwat). Takde kepentingan rakyat langsung kat dalam tu yang saya lihat melainkan kepentingan Anwar dan keluarganya saja.

Kalau keluarga Anwar saja yang terlibat tak mengapa sebab tali kekeluargaan tu tapi bila rakyat pun diajak terlibat sekali dalam kebodohan macam ini, itu sudah lebih.

Negara ini tidak akan ke mana kalau orang-orang ini dipilih menerajui tampuk kerajaan.  

Buang masa dengan acara-acara bodoh dan tak berfaedah ni hanyalah kerja sia-sia dan jangan kata kita, Allah swt pun marah kerja sia-sia ni.

Sementara kita nak dilihat duduk sama rendah berdiri sama tinggi dengan negara lain, benda-benda bodoh macam ni masih wujud dan lebih memalukan bila ia dilapor merata.  

Orang luar ketawa tengok kegilaan macam ini, disangka semua orang sama macam itu.

Rakyat pun saya minta sangat supaya, sedarlah. Masa depan negara kita nak jadi macam mana kalau serah pada jenis orang macam ini? Tak rasional, emosi , bodoh dan suka putar belit. Sebab ada segelintir yang menyokonglah kegilaan macam ini boleh berleluasa dan yang buat itupun tak rasa bersalah sebab tahu ada yang sama bodoh menyokong di bawah.

Disediakan oleh :
https://pbs.twimg.com/profile_images/3081822172/f7b2087b86327554673b6ebcc7bf485f.jpeg
Sdr Syamsul Amri bin Hj Ismail
Ketua Penerangan
Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Seremban

No comments:

Post a Comment