Tuesday, February 17, 2015

Raja Drama’ Kembali Sakit Di Penjara

17 Februari 2015 : Baru sahaja seminggu Anwar kembali ke penjara akibat dari kesalahan MELIWAT bekas pembantunya Saiful akan tetapi ‘ Penyakit ‘ lamanya iaitu sakit tulang belakang kembali menyerang. 

Anaknya Nurul Izzah berkata ” Ayah mengadu sakit belakang kerana keadaan dalam sel, berat badannya juga susut”.

Ini baru seminggu dah ada penyakit yang menyerang Anwar, bayangkan lagi sebulan, dua bulan ataupun setahun rasanya tinggal tulang saja.

Kenyataan Nurul pasal Ayah dia sakit ni mengundang kenangan lalu ketika 6 tahun Anwar dalam penjara akibat kesalahan sama iaitu MELIWAT juga.

Tahun 1998 dulu Anwar di penjara dan dibebaskan pada tahun 2005. Pelbagai penyakit menyerang Anwar dalam penjara waktu itu, macam-macam berita kita dengar sampai adakala dikatakan Anwar dicucuk dengan jarum beracun HIV tetapi ‘malangnya’ sampai sekarang racun HIV tu tak terkesan dalam badan Anwar.

Kita lihat waktu itu Anwar bagaikan nazak apabila terpaksa berkerusi roda dan leher terpaksa dipadang alat penahan tulang.

Waktu itu Anwar diberi kebenaran untuk ke Jerman bagi mendapatkan rawatan penyakit ‘tulang belakang’ tetapi yang menghairankan baru beberapa jam saja Anwar di rawat ‘penyakit’ itu pulih terus.

Kali ini ‘Raja Drama’ ini kembali menyemai rasa simpati rakyat, penyakit yang dulu sembuh datang kembali.

Tentunya Wan Azizah bersama gerembolan peguam Anwar selepas ini akan merayu agar Anwar dapat dirawat kembali ke luar negara. Mungkin ke Israel kali ini rasanya. Kerana Israel akan bersimpati pada beliau sepertimana Anwar bersimpati ke atas rakyat Israel akibat ‘kekejaman’ rakyat Pelestine.

Tidak mustahil berita Anwar diracun, didera akan kita dengari semula dari mulut-mulut longkang penyokongnya.

Masa akan menentukan bila bakal berakhirnya episod ‘Raja Drama’ ini.

Artikel oleh : Aril Farhan

No comments:

Post a Comment