Wednesday, April 22, 2015

#PRKRompin: Pengundi Perlu Buat Pilihan Bijak

22 April 2015, Rompin : Pengarah Besar Felda menyeru peneroka-peneroka di kesemua 17 tanah rancangan Felda di Rompin agar membuat pilihan yang bijak dalam memilih pemimpin untuk Pilihan Raya Kecil (PRK) Rompin kali ini.

Dato’ Hanapi Suhada berkata, peneroka khususnya anak-anak peneroka yang dikategorikan sebagai belia perlu untuk berfikir secara bijak dan menilai segala kebaikan serta jasa yang telah dilaksanakan oleh Felda dan kerajaan.
image
“Selaku pentadbir Felda ini, kita ada 17 tanah rancangan Felda yang terlibat dengan PRK Rompin nanti. Pada saya, peneroka perlu memikirkan yang terbaik kepada mereka, cuba nilai semula apakah yang telah dilaksanakan oleh kerajaan dan Felda.

“Apakah jasa-jasa yang telah diberikan oleh Felda dan kerajaan yang telah diberikan kepada mereka semua. Jadi, saya yakin, peneroka-peneroka dan anak-anak peneroka adalah pengundi yang bijak untuk membuat pilihan.” katanya yang ditemubual Feldavoice baru-baru ini.

Hanapi berkata, setiap rancangan yang direncana oleh Felda adalah agenda untuk memperkasakan kehidupan para peneroka dan generasi baru Felda.

Terdapat tiga perkara yang digariskan bakal dilaksanakan di masa akan datang demi meningkatkan taraf hidup penduduk Felda.

“Kesemua arah yang telah kita lakukan ini pada masa akan datang ialah untuk pastikan peneroka pertama, mempunyai hak milik tanah masing-masing. Kedua, mereka mempunyai pendapatan yang baik. Ketiga, anak-anak mereka berjaya dalam lapangan hidup.

11121681_646916492105242_414205846_n
“Jadi, apa yang telah dilaksanakan oleh Felda ini adalah cara yang terbaik. Selain daripada itu, kepada masyarakat peneroka dan anak-anak peneroka masa muda ini, fikirlah untuk membuat penilaian yang sebaik mungkin,” katanya.

Selain itu, beliau turut menyeru agar para peneroka dan anak-anak peneroka tidak menjadikan PRK Rompin sebagai pentas untuk berpecah-belah sesama sendiri.

“Dan saya menyeru janganlah PRK Rompin ini menjadikan masyarakat peneroka berpecah-belah dan teruskan bersatu.

“Itu sahajalah nasihat saya kepada pengundi-pengundi Keratong ini khususnya di Selancar dan Selendang,” tambahnya.

Hanapi telah dilantik sebagai Pengarah Besar Felda pada 1 April lalu.

Sebelum ini, Hanapi menjawat jawatan sebagai Timbalan Pengarah Besar Servis dan Korporat.

Dipetik daripada sumber : FELDA VOICE

No comments:

Post a Comment