Wednesday, April 29, 2015

PRK Rompin: Menteri Lawat Mangsa Kebakaran Pun Jadi Isu?

DSCF2071
29 April 2015, Rompin : PAS dakwa mereka ada kelebihan dalam PRK Rompin berikutan keputusan kerajaan untuk melaksanakan GST awal bulan ini.  Tak hairanlah kenapa dalam mantan Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad sibuk menjaja isu berkaitan 1MDB untuk memastikan UMNO/BN kalah di Permatang Pauh dan Rompin, PAS menumpu sepenuhnya kepada GST.

IMDB ada sebut juga tapi bila lalat keluar masuk dalam mulut orang yang mendengar, PAS seakan hilang selera, nampak sangat menganga tak tahu dan tak faham isu.  Dari buang masa cakap benda yang orang tak faham, lebih baik utama apa yang boleh beri kelebihan.

Tapi saya agak terkejut bila dalam PAS mendakwa mereka ada kelebihan berbanding BN dalam isu GST ini, sampai ke pengetahuan penulis dimana PAS masih bermain gaya kempen ketinggalan zaman dengan mempolitikkan lawatan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishamuddin Hussein ke rumah seorang mangsa kebakaran di Bukit Ibam kelmarin, menggunakan adik ipar kepada mangsa tersebut.

Kononnya mangsa tu dah berbulan-bulan tidur beratapkan langitlah dan sebagainya baru Menteri nak datang melawat dan sebagainya – nak sinikal lah kononnya tapi jelas tak kena gaya.

Mana ada orang tidur berbumbungkan langit di Malaysia ini, melainkan gelandangan yang mabuk dadah – lagikan pulak orang yang ada saudara mara seperti mangsa kebakaran terbabit.  Ada yang mengaku adik ipar tu kira ada saudara maralah.  

Sebelum sibuk tanya mana Menteri, yang awak tu adik ipar buat apa?  Itu persoalannya.

Saya bagaimanapun tak berminat nak memanjangkan isu terbabit memandangkan dengan kehadiran Datuk Seri Hishamudin, pihak tentera telah diarahkan untuk membantu membina rumah mangsa, kerajaan negeri dan pihak yang berkaitan pun khabarnya turut menghulurkan bantuan.  Apa yang berlaku sebelum itu pedulikanlah, dah lepas, yang penting ke depan ni, masalah itu dah selesai.

Banding dengan PAS, tak buat apa benda pun.  

Jangan kata nak bantu orang, nak bantu diri mereka sendiri pun belum tentu.

Soal bantuan bila datang dan kenapa datang hanya bila berlaku pilihanraya dan sebagainya, itu bukan isu. Azizah sendiri pun publisitikan dirinya membeli tuala wanita bila PRK Permatang Pauh ada saja – bandingkan itu dengan bantuan dihulur Datuk Seri Hishamudin, siapa yang lebih nampak terdesak?

Jadi yang kata ada kelebihan itu hanya temberang sajalah, dah nama pun PAS, mana boleh pisah dengan temberang.

Disediakan oleh :
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhQCi4eJXqbG0F7gmml5NYHPPMVLFFxX1dREvanemGrClOUCdmpo6aR-EiXjWlwW6RwQGGQq_hPHHRqvqlIkL_Z9YFe3sYr51SxhyHyYpOsydJ04uEClgfcbXshoC2HsppOQ2YDVyxJxfyd/s1600/penceramah2.png
Sdr Syamsul Amri bin Hj Ismail
Ketua Penerangan
Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Seremban

No comments:

Post a Comment