Thursday, April 23, 2015

Anda Tidak Keseorangan Bila Memberi Tahu Kebenaran – Najib Razak

http://mk-cdn.mkini.net/605/fb2441800951b595af9c31615d9a9607.jpg

23 April 2015, Kuala Lumpur : Perdana Menteri Mohd Najib Tun Razak menzahirkan rasa yakin dalam memacu negara ke arah lebih baik kerana statistik dan fakta yang ada menunjukkan beliau berada di pihak yang benar.
investment2014 
Pada tahun lalu Malaysia menerima pelaburan asing langsung yang sangat memberangsangkan di sebalik pelbagai dakwaan dan tuduhan tidak masuk akal kepada kerajaan.

“Kita tidak akan berasa keseorangan sekiranya kita memberitahu kebenaran yang disokong oleh banyak pencapaian dan mendapat pengiktirafan dunia.”

Mohd Najib berkata demikian sewaktu berucap pada majlis pelancaran Invest Malaysia 2015 di sini hari ini.

“Terdapat cakap-cakap di Malaysia baru-baru ini mengenai bagaimana boleh menjadi sendirian untuk memberitahu kebenaran.

“Jadi, saya boleh beritahu kepada anda bahawa saya tidak berasa sendirian untuk berdiri di sini di hadapan anda semua dan apabila banyak badan antarabangsa, individu dan institusi-institusi turut mengesahkan kepercayaan mereka terhadap kejayaan Malaysia serta meletakkan penilaian rating yang tinggi kepada negara. 

Justeru saya tidak berasa sendirian langsung, malah merasakan yakin mengenai sokongan yang diterima.
There has been some talk lately in Malaysia about how it can be lonely telling the truth. Well, I can tell you that I don’t feel lonely standing here in front you all today! And when so many respected international bodies, individuals and institutions have confirmed their belief in Malaysia’s success, and have honoured us by rating us so highly,
I don’t feel lonely at all – in fact, I feel in very good company! And I am equally confident that, given the well-known stability and growth of Malaysia under this government, I will be able to look forward to the pleasure of your company both next year and for years to come.
Dipetik daripada sumber : MediaUMNO

No comments:

Post a Comment