Thursday, April 28, 2016

Jangan Terpengaruh Dengan Gerakan Mahathir - MB Kedah

EDITOR MENULIS...
28 APRIL 2016
http://peraktoday.com.my/wp-content/uploads/2016/01/timbashah.transformed.jpg
Tak faham betul saya dengan mereka yang menyokong gerakan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang mahu menjatuhkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak... Lagi tak faham bila yang menyokong gerakan Mahathir tu merupakan ahli Umno.

Anda sendiri tentu pernah dengar Mahathir kata gerakan beliau ini ditubuhkan bagi menyelamatkan Umno... Tapi korang ada terfikir tak benda ni betul atau 'membongak'?? 

Mesti anda tak pernah terfikir?? Apa yang anda tahu (tak semua), membabi buta je menyokong gerakan Mahathir ini.

Kalau betullah gerakan Mahathir ini dilakukan bagi menyelamatkan Umno.... Kenapa Mahathir perlu bersengkokol dengan pemimpin-pemimpin pembangkang?? Adakah pemimpin-pemimpin pembangkang akan menyelamatkan Umno juga??

Jawapannya memang tak lah pemimpin pembangkang nak menyelamatkan Umno juga.... Parti mereka sendiri pun sedang terumbang-ambing, lagi mau selamatkan parti lain... 

Pemimpin pembangkang sertai Mahathir pun sebab nak jadikan Mahathir 'keldai' mereka je... Mahathir je yang bodoh tak sedarkan diri!!

Nampakkan??? Gerakan Mahathir ini bukan cuba nak menyelamatkan Umno... Tapi gerakan ini dipercayai cuba menyelamatkan karier seseorang yang dipercayai karier anak Mahathir, iaitu karier Datuk Seri Mukhriz Mahathir.

Jadi tak perlu laa nak taksub sangat dengan gerakan Mahathir ni.... Bukan dapat apa pun kalau korang taksub dengan gerakan Mahathir ini... Yang untung dengan gerakan ini, Mahathir je... Anak dia yang dapat jadi Perdana Menteri, korang dapat jadi 'pengemis' je nanti.

Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Ahmad Bashah pun nasihatkan korang supaya tidak mudah terpengaruh dan taksub dengan gerakan Mahathir yang kononnya mahu menyelamatkan Umno.

Ahmad Bashah berkata, gerakan Mahathir ini hanya memecah-belahkan Umno dalam kalangan pemimpin tertinggi dan ahli parti...Bukannya menyatukan pemimpin tertingi dan ahli parti.... Jadi, tolak sajalah gerakan mengarut ini.

"Saya minta rakyat jangan mudah terpengaruh dengan usul yang cuba dibawa melalui gerakan itu, kerana tindakan berkenaan menunjukkan tiadanya semangat cinta dan sayangkan parti dalam ahli parti sendiri. Ahli Umno yang sayangkan parti perlu bermuafakat dengan tidak memberi sokongan atau terlibat dalam program gerakan yang diadakan itu," kata Ahmad Bashah

Disediakan oleh :
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgL6gNw-FECpgBNYj5oxUzyMmBEYK_yeKaoZ4-9uM-1VsmA15QBR2_qDYB_fWpmzfrmVEuI41tdrmAlKrMtnrLLyvsnALut2F3R0GQ7jQvVRKwBMFQ8gzROAzgKEhHYMfVsvIn7OFFvUoY/s200/Acoy_Posterize.jpg
Sdr Syamsul Amri Hj Ismail
Ketua Penerangan
Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Seremban

No comments:

Post a Comment