Monday, June 29, 2015

Penang Tolak Bantu Pelarian Rohingnya. Apa Kata Penjilat2 Guan Eng???

Haaa.., tau pulak melompat Ah Beng bila Ketua Polis Negara bagi cadangan nak tempatkan pelarian Rohingnya di P.Pinang.. Nampak tak selama ni Ah Beng berpurak-purak saja prihatin pada bangsa lain padahal sebenarnya dialah paling kiasu dan perkauman.

Ah Beng kata P.Pinang tak cukup tanah untuk bagi pelarian Rohingnya tu duduk.. Spy rasa Ah Beng tu buta kayu kot.. Punya lah besar negeri P.Pinang tu, dia boleh kata tak ada tanah dan negeri tu kecil.. Agak-agak lah nak menipu pun kann..

Kalau tanya Spy, di Pulau Jerejak pun kita boleh letak pelarian Rohingnya tu buat sementara.. Alahhh.., setakat 7 ribu orang je punn.. Kalau tak cukup Pulau Jerejak, kita boleh letak di Pulau-pulau lain yang ada di negeri tu..

Dan nak tambah lagi berlagaknya si Ah Beng pujaan penganut mahzab Pakatan Rakyat tu, Ah Beng kata dia akan tolak perkara berkenaan walaupun ianya diluluskan oleh kerajaan Pusat. Ah Beng dengan bangganya kata negeri P.Pinang tu dia dan suku sakat dia yang punya.. Orang lain tak boleh sibuk-sibuk buat pandai..

Nampak tak perangai angkuh mengalahkan Hitler manusia sepet sekor tu? Pelarian Rohingnya tu berugama Islam.. Mungkin sebab tu jugak si Ah Beng tak suka.. Dan mungkin kalau jenis mata sepet macam dia, jangan kan kata di Pulau Jerejak, kat rumah dia pun semua boleh duduk..

Lagipun, di P.Pinang tu boleh confirm ke semua cina yang ada betul-betul warganegara Malaysia? Ntah-ntah warga China dan Taiwan je ramai beb. Yang tak pandai cakap bahasa kebangsaan bersepah-sepah kat negeri tu.. Cakap omputih lagi la tak tau.. Yang dorang tau cuma cong ceng cong ceng saja.. Tak percaya? Cer buat survey sendiri kat Gurney street..

Apapun, lepas ni kita tengok apa kata puak-puak melayu penyokong Pakatan yang dok bising sepanjang masa kononnya kerajaan tak mau bantu pelarian Rohingnya. Sekarang Ah Beng pujaan korang sendiri yang terang-terang tolak untuk bantu pelarian tu.. Jom la kita buat demo guling-guling depan Komtar.

Kalau tak cukup besar Komtar tu untuk korang berguling, kita boleh saja guling di Padang Kota.. Habis berdemonstrasi berguling tu.., boleh pekena pasemboq dengan ais kacang kat situ.. Apa kata Mahfuz dan Mat Sabu? Ada berani ka lawan sama Ah Beng demi umat Islam Rohingnya? Mampus tak berani punyalah!!!

Dipetik daripada sumber : PeneranganPemudaSEREMBAN

No comments:

Post a Comment