Monday, June 29, 2015

Wan Azizah Simpan "SAKA" Untuk Nampak Cantik Dan Tinggi


Ini lawak beb.., Kak Wan Jijah kata dia selalu bawa kipas agar kelihatan cantik dan tinggi.. Ajaran tahyul mana lah yang bini Bang Non cuba sebarkan pada rakyat Malaysia ni??

 Nora Danish dengan Maya Karin tak payah bawak kipas pun untuk jadi cantik? Erra Fazira tak payah usung kipas pun untuk jadi tinggi.. Bidaah betul Kak Wan tu kann..

Cer baca kenyataan Kak Wan pasal rahsia kipas belaan dia tu..


“Saya suka-suka sahaja pakai kipas itu tetapi kalau fikir-fikir boleh juga  diguna sebagai ‘prop’‎.


“Sebab bila lambai guna kipas nampak saya tinggi, ia juga sebagai satu gimik… dan ini menjadi satu tarikan kepada saya, ia  juga memberikan sedikit makna iaitu menunjukkan keadaan teruskan perjuangan, menyamankan itu sahaja.."


Ujarnya kisah ini diceritakan kerana ada tanggapan bahawa ‎ beliau memakai kipas untuk tujuan yang tidak baik (guna bomoh). - Wan Azizah

Inilah yang dikatakan bodoh lagi membodohkan.. Kan bagus kalau cakap bawa kipas tu sebagai alat untuk bagi hilang panas.. Paling koman pun, cakap je kipas tu hanyalah fesyen untuk kelihatan lebih menarik.. Ini tak.., boleh jadi lebih cantik dan tinggi lah kononnn..

Jabatan agama Islam kena pantau ajaran sesat oleh Kak Wan ni.. Bahaya kalau di biarkan nanti. Takut ramai pulak golongan pendek akal yang cuba tiru "membela kipas" semata-mata nak jadi cantik dan tinggi.. Haru beb!!

Dan kalau resepi khurafat lagi mensyirikkan Kak Wan ni sampai ke telingan Presiden Hobbit di Bukit Katil Melaka tu, rasanya terus dia usung kipas 24 jam beb.. Jangan salah faham ye.., Sam tak mainlah usung kipas tangan tauu.., dia usung kipas siling beb nak bagi cepat cantik dan tinggi..

Lepas ni bila dah tinggi dan cantik, tak boleh lah Samsul Iskandar jadi Presiden Hobbit dah.., jadilah dia Presiden kaum Uruk-Hai pulakk... Kau adoo??? Hahahaha.. 

Dipetik daripada sumber : PeneranganPemudaSEREMBAN

No comments:

Post a Comment