Monday, June 29, 2015

Apa Kata Golongan Hobbit Mengenai RMK 11.. Jom Baca!!

Sejak bila pulak Samsul Iskandar ni cerdik dalam bab-bab ekonomi? Terkejut jugak Spy bila dengar Samsul komen pasal RMK 11 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri semalam dalam KeadilanDaily. Kata Sam, RMK 11 tu hanyalah gula-gula pada rakyat..

Agaknya Samsul tu tahu tak apa itu gula-gula dan apa itu rancangan Malaysia ke 11?? Tak sama beb!!! Apa yang cerdik sangat akal pendek tu kata Perdana Menteri hanya bagi gula-gula, bukan ke banyak lagi benda lain yang ada dalam RMK 11 tu? Gula-gula je yang dia nampak ke?? Koman betuii.

Nampak sangat wakil PKR ni tak tahu langsung pasal pembentangan semalam. Rasanya dia tido kot dalam Dewan tu..

Untuk perkongsian bersama termasuk lah untuk pengetahuan Samsul Iskandar, dalam rancangan pembangunan yang dibuat setiap 5 tahun tu, kerajaan dahpun memberikan pendekatan menyeluruh merangkumi segala aspek yang ada untuk rakyat.

Bermula dari infrastruktur hinggalah pembangunan pendidikan, rasanya semua dah ada peruntukan serta pengagihan yang diberikan. Itupun budak pendek ni kata RMK 11 hanya gula-gula?? Brengsek betul!!

Inklusiviti, kesejahteraan rakyat, modal insan, pertumbuhan hijau, infrastruktur serta inovasi dan produktiviti semuanya dirangkumkan dalam RMK11 kali ni. Samsul Iskandar hero pujaan PKR tu tahu ke apa menatang semua yang Spy tulis kat atas tu? Itu bukan gula-gula tau!!

Macam manalah dia ni boleh jadi Naib Presiden Keadilan agaknya ye? Belakang ada kira kaa thambi?? Korang cuba fikir, boleh pulak dia kata RMK11 tu hanyalah angan-angan kosong kerajaan dan langsung tak memberikan keuntungan pada rakyat. Katanya lagi, dalam RMK11 kerajaan meminggirkan golongan tertentu tapi dia tak bagitau pulak golongan mana.. Golongan Hobbit agaknya ye.. Hahaha

Apapun kita pedulikanlah spesis kaum Hobbit yang tak reti nak bersyukur macam Samsul Iskandar nih.. Ada pepatah berkata.., jangan kawan dengan orang bodoh kerana takut penyakit bodoh tu berjangkit kat kita..

Sama lah juga kalau kita melayan makhluk hobbit pendek tak berakal macam tu.., silap-silap haribulan puaka bodoh dia tu melekat kat kita pulak.. Eiii.., tak sior teman...

Dipetik daripada sumber : PeneranganPemudaSEREMBAN

No comments:

Post a Comment