Thursday, June 16, 2016

Kecoh Depan Pejabat PAN Kuala Kangsar… Rafizi Tidak Berani Berdepan Pegawai Khas PM

Kata orang berani kerana benar…takut kerana salah.Memang jarang kita boleh tengok keadaan seperti ini.

Ia berlaku disaksikan sebilangan wartawan dan blogger  yang berhimpun di depan pejabat Parti Amanah Negara (PAN) di Jalan Daeng Selili,Kuala Kangsar Rabu.

Pegawai Khas kepada Perdana Menteri,Datuk Rizal Mansor terpacak di depan pejabat itu sejak jam 11 pagi menanti Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli sampai di situ untuk beri sidang akhbar.

Ahli parlimen Pandan itu  dijadual antara lain nak bercakap mengenai isu jet kerajaan yang dinaiki oleh Datin Seri Rosmah Mansor ke Turki pada 25-27 Mei lalu.

Sebaliknya isteri Perdana Menteri itu bukan pergi makan angin.Beliau buat lawatan rasmi ke Istambul bagi memenuhi jemputan  oleh Cambridge IF Analytica sempena Global Good Governance Award 2016.

Dalam kempen pilihanraya di Kuala Kangsar dan Sungai Besar,Rafizi cuba putar dan putar isu ini untuk gambarkan ia satu pembaziran.

Rizal selaku pegawai khas yang berkhidmat dengan Rosmah sudah beberapa kali nafi dakwaan Rafizi dan menjelaskan kedudukan sebenar .

Dan…untuk membuktikan beliau sanggup ‘berdepan’ dengan Rafizi mengenai isu ini,Rizal datang dari Kuala Lumpur pagi Rabu untuk cuba hadir dalam sidang akhbar yang dijadual diberi oleh Rafizi di pejabat PAN Kuala Kangsar jam 12 tengahari.

Sewaktu beliau menunggu di bahagian depan pejabat yang merupakan deretan rumah kedai itu,calon PAN Kuala Kangsar Dr Ahmad Termizi Ramli dan beberapa orangnya sampai di situ.

Mereka yang pulang dari berkempen mengunakan alat pembesar suara yang dipasang atas pickup bersama Ahmad Termizi telah menyapa dan bersalam dengan Rizal serta wartawn dan blogger yang tunggu di situ.

Pada jam 12.37 tengahari Rafizi tiba dengan kereta di situ.

Semua di situ sangka beliau sekurang-kurangnya akan menyapa atau tegur Rizal dan lain-lain.

Anehnya…Rafizi terus meluru untuk naik tangga untuk ke pejabat PAN.

Melihat Setiausaha Agung PKR itu seolah  cuba ‘melarikan diri’ Rizal terus cuba untuk ikut naik ke pejabat PAN bagi menghadiri sidang akhbar.

Kekecohan seketika berlaku di situ bila beberapa budak PAN yang berkawal memekak tidak benarkan Rizal serta wartawan serta bloggers yang berkumpul bersamanya naik ke pejabat PAN.

Berlaku jerit menjerit dan tolak menolak antara mereka di situ.

Pintu pagar untuk naik ke tingkat atas ditutup.

Budak-budak PAN berkeras tetap berkeras tidak benarkan Rizal naik.

Akhirnya setelah cubaannya gagal Rizal mengalah dan beredar dari situ.

Ditemui wartawan kemudian,beliau menjelaskan kedatangannya ke pejabat itu semata-mata untuk dengar dan catat apa yang nak dicakap oleh Rafizi.


Beliau pelik Setiausaha Agung PKR itu tidak berani  nak jemputnya hadir sidang akhbarnya untuk bolehkannya dengar cara berdepan apa beliau (Rafizi) nak kata.

Kata Rizal beliau datang bukan untuk buat kecoh tapi cuma nak duduk dan dengar.

Beliau mempersoalkan apakah Rafizi hanya berani di depan mikrophon saja.

Menurutnya Rafizi sejak minggu lalu selama tiga hari berturut-turut buat dakwaan terhadap Rosmah.

Beliau cuma nak dengar secara langsung apa Rafizi cakap agar memudahkannya sediakan jawapan.

Sebelum ini apa yang Rafizi cakap cuma tahu menerusi laporan media.

Kata Rizal beliau sedia terima jika Rafizi mahu berjumpa dengannya.

Disediakan oleh : PeneranganPemudaSEREMBAN

No comments:

Post a Comment