Thursday, July 30, 2015

Luahan Hati Aziz Bari Mengenai Masuk DAP..

Calon PKR yang bertanding dalam pilihan raya umum ke-13 di kerusi Parlimen Sabak Bernam, Dr Abdul Aziz Bari hari ini secara rasminya mengesahkan penyertaannya menyertai parti cauvanis Cina DAP.

Aziz memaklumkan, beliau menyertai parti DAP adalah kerana parti cauvanis itu lebih efisien berbanding PKR yang dilihat tidak mempunyai fungsi dalam gabungan parti pembangkang.

"Dalam pakatan pembangkang, DAP mempunyai paling banyak kerusi Parlimen dan negeri dan ini memberikan saya keyakinan mereka mempunyai kekuatan serta keyakinan untuk maju

"Saya berharap penglibatan saya dalam parti boleh membantu mempercepatkan pembangkang ke Putrajaya," kata Aziz ketika di temui di pejabat DAP di Kuala Lumpur hari ini.

Aziz berkata, dengan penyertaannya ke dalam parti cauvanis itu, memberi peluang untuk beliau berkhidmat dan menyumbang kepada negara berbanding jika beliau menyertai PKR.

Jelas Aziz, ketika beliau berada di PKR, kepimpinan parti itu tidak pernah melihat kebolehan beliau untuk membantu parti bagi menawan Putrajaya pada PRU akan datang.

Oleh itu, dengan hati yang kecewa pada PKR, beliau memilih untuk menyertai DAP apabila parti cauvanis itu dapat melihat kebolehannya untuk membantu parti bagi menawan Putrajaya pada PRU kelak.

"Saya cari ruang yang lebih besar, satu kumpulan yang akan memberikan saya lebih kebebasan dan tempat di mana bakat serta kepakaran saya akan digunakan sepenuhnya, tetapi saya masih sebahagian daripada gabungan itu yang mahu memberikan pilihan kepada pengundi," katanya.

Ini menunjukkan seorang lagi tokoh Melayu yang termakan dengan pujukan cina cauvanis untuk menyertai parti mereka. Aziz sanggup menjadi pengkhianat untuk menyertai DAP apabila beliau tidak mendapat apa-apa jawatan dalam PKR.

Sebelum ini, tokoh sasterawan negera, Datuk A Samad Said juga telah mengesahkan bahawa dirinya telah menyertai parti cauvanis Cina itu. 

Disediakan oleh : PeneranganPemudaSEREMBAN

No comments:

Post a Comment