Friday, July 31, 2015

Perdana Menteri Akan Jelaskan Mengenai Video Muhyiddin Dalam Tempoh Terdekat

Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI), Datuk Ahmad Maslan berharap semua pihak dapat bersabar bagi mendapatkan penjelasan daripada Datuk Seri Najib Razak berhubung dakwaan sejumlah wang RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi perdana menteri itu.

Ahmad Maslan berkata, Najib tidak mengelak untuk menjawab dakwaan tersebut, tetapi kekangann masa Najib sebagai perdana menteri tidak mengizinkannya untuk menjelaskan dakwaan tersebut.

Jelas Ahmad Maslan, Najib kini sedang sibuk menjalankan tugasnya untuk menjaga hubungan baik Malaysia dengan negara luar dan ada pihak yang tidak bertanggungjawab mshu mengganggu tugas Najib dengan melempar tuduhan yang tidak berasas kepadanya.

Katanya, bagaimanapun Najib akan menjelaskan dakwaaan itu dalam masa terdekat ini.

"Saya berharap ia akan segera dilakukan, tetapi saya tahu beliau kini tengah sibuk kerana perdana menteri Britain ada dengannya. Kita duduk main politik, beliau sedang menjaga negara termasuk hubungan antarabangsa.

"Beliau mempunyai kekangan masa tertentu untuk membuat kenyataan. Jadi bersabarlah, mungkin sehari dua atau beberapa jam lagi, saya hampir pasti perdana menteri akan membuat kenyataan tertentu," kata Ahmad Maslan.

Ahmad Maslan dalam masa sama memaklumkan tuduhan yang dilemparkanbekas timbalan perdana menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin kepada Perdana Menteri itu adalah tidak benar.

"Tidak betul. Tidak ada pengaliran wang ke akaun Perdana Menteri dan sebagainya," jelasnya.

Disediakan oleh : PeneranganPemudaSEREMBAN

No comments:

Post a Comment