Wednesday, July 29, 2015

Najib Lebih Kejam Dari Hitler Kerana Gugurkan Muhyiddin?

EDITOR MENULIS...
29 JULAI 2015

Jika namanya pembangkang bernama DAP, PKR dan PAS di Malaysia, rasanya mungkin mereka tidak dapat dipisahkan untuk memberi gelaran yang buruk-buruk terhadap kepimpinan negara yang diterajui Barisan Nasional, khususnya UMNO.

Jika dulu Tun Dr Mahathir mereka gelar dengan nama panggilan Maha-Firaun dan Maha-Zalim, yang terkini menjadi mangsa mereka adalah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang disifatkan sebagai Adolf Hitler.
http://www.onthisdeity.com/wp-content/uploads/2011/04/adolf-hitler.jpg
Pengarah Pendidikan Politik Pemuda DAP, Steven Sim Chee Keong semalam memberikan gelaran tersebut kepada Najib dan menyifatkan beliau sama kejamnya seperti pemimpin rejim Nazi yang zalim itu.

Gelaran itu diberikan ketika mengulas tindakan Najib menggugurkan Tan Sri Muhyiddin Yassin dari jawatan Timbalan Perdana Menteri.

Saya tertanya-tanya, entah bagaimana DAP boleh melantik Chee Keong sebagai "Pengerusi Pendidikan Politik". Pendidikan jenis apakah agaknya yang diajar Chee Keong kepada "murid-murid" di dalam DAP? Siapa boleh teka?

Mungkinkah dia mendidik ahli DAP untuk menjadi kurang ajar sepertinya? Mungkinkah dia mendidik ahli DAP untuk bersikap biadap sepertinya? Atau mungkin dia mendidik pengikut DAP untuk bermulut puaka yang tidak tahu erti kesopanan dan kesusilaan sepertinya?

Saya bimbang, jika dia terus mendidik generasi DAP sebegitu rupa, maka generasi masa akan datang parti itu mungkin pasti bermulut durjana, tidak beretika, biadap, tidak sopan, tiada susila dan berkemungkinan biadap sebiadap warganegara di negara kita.

Pada saya, sekiranya senario itu berlaku, maka ia jelas menyalahi sama sekali rukunegara kita yang kelima berkenaan "kesopanan dan kesusilaan".

Sekiranya prinsip itu dicabul, maka saya yakin rukunegara yang tercipta untuk menyemai kembali keharmonian kaum dan menjadi benteng peristiwa hitam tragedi 13 Mei 29169 dahulu kemungkinan besar akan terhakis dan musnah suatu hari nanti.

Pada pandangan saya, mungkin Chee Keong tidak kisah jika peristiwa berdarah itu terjadi sekali lagi. Tapi dia perlu tahu bahawa ramai lagi di kalangan kaumnya tidak mahu dan khuatir peristiwa berkenaan berulang di negara kita.

Mengapa saya marah pada sikap biadap Chee Keong menyamakan Najib dengan Hitler?

Jika tidak tahu sebabnya, sila bertanya pada Penasihat DAP, Lim Kit Siang, mengapa dia marah sangat bila ada pihak mencipta poster yang diubah suai menjadikan imej bapa Guan Eng itu sebagai Ketua Komunis.

Mengapa Kit Siang marah bila dia digambarkan sebagai komunis adalah sama juga dengan kemarahan saya apabila budak kurang ajar DAP bernama Chee Keong itu menyifatkan Najib sebagai pemimpin Nazi.

Namun Chee Keong sudah cukup beruntung kerana Islam yang saya anuti melarang saya untuk membalas dengan memberikan gelaran yang lebih buruk padanya.

Pun begitu, saya tidak berani menjamin bahawa mana-mana pihak di dalam BN yang sayangkan Presiden BN tidak akan membalas tindakan Chee Keong dengan memberikan gelaran yang menyakitkan hati padanya pada masa akan datang.

Cuma saya ingin bertanya, apakah gelaran yang wajar diberikan pada Chee Keong agaknya? Boleh beritahu? Dengan siapa atau apakah yang sama sifatnya dengan budak DAP berkenaan? Ada sesiapa boleh beritahu? Saya tak tahu... 

Disediakan oleh :
Sdr Syamsul Amri bin Hj Ismail
Ketua Penerangan
Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Seremban

No comments:

Post a Comment