Monday, March 28, 2016

YDPA Tunku Abdul Halim Mu’adzam Shah Merasmikan Aman Central

Berlangsung pada jam 12 tengah hari tadi, Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah berkenan menyempurnakan perasmian kompleks membeli belah Aman Central yang menjadi mercu tanda kebanggaan dan kemegahan rakyat di negeri Kedah.

Diiringi oleh Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah dan Pengarah Urusan Belleview Group yang juga pemilik Aman Central, Datuk Sonny Ho, baginda menyempurnakan majlis dengan menandatangani plak perasmian sambil disaksikan oleh para hadirin yang hadir.

Ketibaan baginda pada jam 11 pagi tadi diiringi oleh Sonny Ho dan turut berangkat, Tunku Temenggong Kedah yang juga Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah, Tan Sri Tunku Sallehuddin Sultan Badlishah dan Tunku Panglima Besar Kedah, Tan Sri Tunku Puteri Intan Shafinaz Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah.

Aman Central yang berkeluasan 11.6 hektar tersebut dibangunkan oleh Belleview Group. Pusat membeli belah yang menempatkan beberapa jenama terkenal seperti Uniqlo, Pandora dan H&M tersebut mula beroperasi pada 1 Oktober tahun lepas.

Dengan rekod penerimaan kira-kira sejuta pengunjung bagi setiap bulan, Aman Central turut menempatkan dan memberi peluang kepada usahawan muda dan anak-anak kelahiran negeri Kedah untuk membangunkan perniagaan mereka sendiri.

Sementara itu, Aman Central juga telah memenangi anugerah dalam kategori Pembangunan Peruncitan, Malaysia dalam Anugerah Hartanah Asia Pasifik 2015-2016.

Disediakan oleh : PeneranganPemudaSEREMBAN

No comments:

Post a Comment