Thursday, December 10, 2015

Jom Dengar Kata Kata Perwakilan UMNO...

Semalam, saya terpegun dengan Datuk Seri Najib. Pertama kali saya berada dalam kalangan ribuan duduk berdepan dan bukan lagi di depan kaca televisyen.

Saya mendengar sendiri dengan teliti setiap butir kata, setiap gerak badan Presiden Umno itu.

Saya kagum dengan beliau.

Saya mungkin tak mampu untuk memiliki sifat seperti beliau, sabar, tenang dan bersemangat.

Pada awal tutur bicaranya, Datuk Seri Najib tampak jelas keletihan. Saya bertanya teman di sebelah, bila masa PM kita berehat? Bila masa PM kita tidur? Bila masa PM kita bermesra dengan isteri, anak-anak dan cucu?











Rentak bicaranya mula memuncak apabila bercakap mengenai Umno. Mengenai perjuangan untuk rakyat. Perjuangan yang amanah. Mengenai rakyat. Mengenai negara.

Pabila beliau berkias mengenai duri dalam daging, ramai ketua bahagian yang hadir menyahut dengan jeritan "Pecat, Pecat, Pecat."

Datuk Seri Najib hanya membalas dengan senyuman. Senyuman penuh bermakna, senyuman sarat dengan kemaafan.

Dengan segala fitnah dilontar terhadapnya, beliau tetap berdiri teguh. Berdiri dengan amanah Allah SWT di bahunya. Amanah yang perlu ditunaikan.

Terima kasih Allah untuk Perdana Menteri kita ini.

Ya Allah, Kau lindungilah Perdana Menteri kita ini daripada fitnah akhir zaman ini, Kau hindarilah beliau daripada nista manusia lain, sesungguhnya hasutan perpecahan dan fitnah itu adalah sifat syaitan yang direjam. 

Disediakan oleh : PeneranganPemudaSEREMBAN

No comments:

Post a Comment