Thursday, December 10, 2015

Lowyat 2 Lebih ‘Halal’ Dan ‘Mesra Bumiputra’ Kini Jadi Realiti

Akhirnya… Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob telah membuktikan kepada rakyat Malaysia terutama sekali golongan Melayu dan pembangkang bahawa ideanya untuk mewujudkan Lowyat 2 yang bebas dari ‘peniaga haram’ bukanlah satu cakap-cakap kosong.

Pusat perniagaan yang  diberi jolokan Lowyat 2 itu diberi nama MARA Digital akan menempatkan 38 ruang perniagaan dan pastinya para perniaganya adalah dari golongan Melayu yang mesra dengan bumiputera. Selain memberi ruang dan peluang untuk orang Melayu berniaga, Pusat IT MARA tersebut diyakini bakal menjadi medium untuk orang Melayu memulakan perniagaan mereka.

Dirasmikan sendiri oleh Ismail Sabri, MARA Digital akan menempatkan seramai 38 Usahawan Bumiputera yang pakar dan mahir dalam bidang IT. Premis tersebut bertempat di Tingkat 3, Menara Mara di Bangunan Mara di Jalan Raja Laut di Kuala Lumpur. Masyarakat Melayu seharusnya berbangga dengan penubuhan Pusat ICT Bumiputera yang pertama ini dan dengar kata Ismail akan membuka lebih banyak cawangan di setiap negeri bermula tahun depan.

Sejajar dengan perkembangan teknologi digital yang berkembang pesat, Ismail percaya bahawa dengan terlahirnya MARA Digital ianya pasti akan merancakkan lagi penglibatan usahawan ICT di kalangan Bumiputera dan seterusnya hasil jualan mereka bakal menyumbang kepada KDNK negara.

Lepas ni korang dah tak payah dan susah-susah nak pi Lowyat dekat Bukit Bintang yang bersepah dengan peniaga Cina kaki kencing, kaki kelentong semua tu. Sudah la jalan situ kerap sesak dengan lalulintasnya, ditambah pulak dengan peniaga yang penipu. Kalau korang pergi ke Lowyat 2 yang diberi nama MARA Digital ni, kompom-kompom service yang dorang tawarkan tiptop dan barang yang dijual semuanya original belaka.

Di MARA Digital korang tak perlu risau pasal risiko kena tipu sebab seratus peratus peniaga disitu adalah golongan Melayu dan barang dijual bebas dari tiruan, tak perlu was-was dan semuanya halal diluluskan JAKIM, hahaaa bukan macam barang fake yang dijual di Lowyat Bukit Bintang tu, dah la mahal tiruan pulak tue lepas tue mengaku original puihhhh!

Nasib baik la Ismail Sabri ni cerdik untuk mewujudkan tapak perniagaan macam ni, tidak mahu  orang Melayu terus kena tipu dengan peniaga Cina tak guna di Lowyat tue, syabaassssss sebab janji ditepati!!

Diharapkan masyarakat memberi sokongan dan mendukung usahawan-usahawan Bumiputera kita sendiri. Tidak kira warna kulit dan bangsa, semua warga negara dialu-alukan ke MARA Digital yang mula dibuka hari ini, selamat membeli belah haha!

Disediakan oleh : PeneranganPemudaSEREMBAN

No comments:

Post a Comment